فرماندار شهرستان فیروزکوه:به برکت انقلاب امروز استقلال و آزادی در جمهوری اسلامی تحقق یافته است

فیروزکوه(پانا)- فرماندار شهرستان فیروزکوه در مراسم زنگ انقلاب مدرسه دخترانه حضرت خدیجه(س) سخنرانی کرد.

کد مطلب: ۱۰۱۹۶۷۶
لینک کوتاه کپی شد
فرماندار شهرستان فیروزکوه:به برکت انقلاب امروز استقلال و آزادی در جمهوری اسلامی تحقق یافته است

مهدی یوسفی جمارانی فرماندار شهرستان فیروزکوه در مراسم نمادین زنگ انقلاب که به مناسبت ورود تاریخی حضرت امام خمینی (ره) به کشور برگزار شد، با دانش آموزان سخن گفت.

اودر آغاز سخنان خود یاد و خاطره شهیدانی که در راه انقلاب و کشور از خون خود گذشتند را گرامی داشت و خاطر نشان کرد: اگر امروز انقلاب ما یک قدرت مثال زدنی در دنیا است، حاصل زحمات و رشادت های انسان هایی است که با خون خود درخت نوپای جمهوری اسلامی را آبیاری کردند؛ در واقع برگزاری اینگونه مراسم ها، یادآوری و بزرگداشت خون این عزیزان است.

جمارانی به موضوع شناخت هویت و فرهنگ ملی اشاره کرد و افزود: هویت یک ملت از گذشته آن نمایان می شود، ما باید از تاریخ باخبر باشیم و توصیه من به شما خواندن کتاب تاریخ است تا آنچه که در گذشته اتفاق افتاده آشنا شوید، مفاخر خودمان را بشناسیم و از راهی که آنان رفتند الگو برداری صحیح انجام دهیم.

فرماندار فیروزکوه انقلاب را یک پدیده جهانی عنوان کرد و افزود: انقلاب ما نه تنها در کشور بلکه در دنیا شناخته شده است؛ روزی صدام با کل جهان برای از بین بردن این انقلاب بسیج شدند اما نتوانستند در برابر اراده مردم مقاومت کنند. امام خمینی (ره) نشان داد با دست خالی و کمک مردم می توان یک رویداد بزرگ در سطح جهانی را رقم زد.

این مقام مسئول تاکید کرد: پس از انقلاب یک تغییر بزرگ در کشور حاصل شد، مردم از امکانات بهره مند شدند و سطح رفاه و آسایش، بهداشت و درمان و آموزش و بسیاری موارد ارتقا پیدا کردو اینان از برکات انقلاب بود.

جمارانی بزرگترین دستاورد انقلاب را استقلال و آزادی خواند که موجب از بین رفتن استکبار و مشارکت مردم در سرنوشت خود شد.

محمد رضا بنار مدیر آموزش و پرورش فیروزکوه نیز در این مراسم اذعان داشت: سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی فرصت مناسبی برای یادآوری کار های بزرگی است که در پیشانی این کشور نقش بسته است و اگر بخواهیم پیرامون برکات انقلاب صحبت کنیم ساعت ها نیاز به وقت داریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار