مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین:

اسامی صنوف قزوین در سامانه «سردر اصناف» استعلام شود

قزوین (پانا) - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: متقاضیان دریافت پروانه کسب صنوف باید اسم پیشنهادی واحد صنفی خود را در سامانه " سردر اصناف" استعلام کنند.

کد مطلب: ۱۰۱۹۶۵۷
لینک کوتاه کپی شد
اسامی صنوف قزوین در سامانه «سردر اصناف» استعلام شود

محمدحسین اسماعیلی با بیان این مطلب اظهار کرد: برای پاسداشت زبان و ادبیات فارسی و اجرای قانون ممنوعیت به کارگیری اسامی، عناوین و اصطلاحات خارجی، سامانه برخط سردر اصناف به آدرس Sardarasnaf.ir در دسترس عموم قرار دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین افزود: متقاضیان دریافت پروانه کسب صنوف مختلف بایستی اسم پیشنهادی واحد صنفی خود را در این سامانه ثبت کرده و آخرین وضعیت درخواست‌های خود را از این طریق مشاهده و پیگیری کنند.

وی با اشاره به اینکه شهرداری مرجع صدور مجوز نصب تابلو است، افزود: ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی مرجع تشخیص رعایت اجرای قانون و مفاد دستورالعمل شرایط متن نوشتار و طرح تابلو‌های معرف کاربری مصوب شورای هماهنگی پاسداشت زبان فارسی است و شهرداری‌ها و مراجع صدور مجوز فعالیت به‌عنوان متولیان ذی‌ربط و پلیس اماکن عمومی به عنوان ضابط اجرایی، موظف به همکاری با این ادارات هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین ادامه داد: خوانا و قابل تشخیص بودن خط و نحوه درج و استفاده از خط و زبان فارسی در نوشته‌های تابلوها، رعایت نسبت ۷۰ درصد خط فارسی به ۳۰ درصد خط خارجی در همه تابلو‌هایی که کاربری ۲ زبانه دارند و مطابقت مطالب تابلو با الگو‌های دستوری و املای زبان فارسی از جمله مواردی است که ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان مرجع صدور تأییدیه نوشتار و طرح تابلو در استان‌ها ملزم به رعایت آن است

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار