فلوراید تراپی تمام دانش آموزان آذربایجان‌غربی

ارومیه (پانا) - رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی از فلوراید تراپی تمام دانش آموزان آذربایجان غربی خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۱۹۶۴۱
لینک کوتاه کپی شد
فلوراید تراپی تمام دانش آموزان آذربایجان‌غربی

جواد آقازاده با اشاره به فلوراید تراپی دانش آموزان اظهار کرد: وارنیش فلوراید تراپی یک خدمت پیشگیرانه در پوسیدگی دندان‌ها است که با ایجاد یک لایه نازک روی سطح دندان‌ها به تدریج فلوراید آزاد و اثر مفید آن تا ماه‌ها روی سطح دندان‌ باقی می‌ماند و تا 46 درصد در پیشگیری از پوسیدگی دندان‌ها موثر است.

وی ادامه داد: وارنیش فلوراید تراپی در قالب برنامه کشوری ارتقای سلامت دهان و دندان دانش آموزان ابتدایی سراسر استان با هدف بهبود وضعیت شاخص‌های سلامت دهان و دندان از سال تحصیلی 93-94 آغاز شده و هر سال در بخش‌های آموزش، پیشگیری و درمان اجرا می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی عنوان کرد: فلورایدتراپی با هدف بهبود وضعیت شاخص‌های سلامت دهان و دندان از سال تحصیلی 93-94 آغاز شده و هر سال در بخش‌های آموزش، پیشگیری و درمان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه همزمان با ارائه خدمات فلوراید تراپی معاینه دهان و دندان دانش‌آموزان و همچنین آموزش نحوه صحیح مسواک زدن ارائه می‌شود، تصریح کرد: براساس پتانسیل مراکز خدمات جامع سلامت، دانش آموزان دارای مشکلات دندانی با اولویت پایه 6 به دندانپزشکان شاغل در مراکز خدمات جامع سلامت ارجاع داده می‌‌شوند.

آقازاده با اشاره به اینکه فلوراید موضعی، متوقف کردن فعالیت‌های باکتریایی در ایجاد پوسیدگی دندان است، اضافه کرد: تامین فلوراید دهانی به پیشگیری از انحلال مینا کمک کرده و باعث معدنی شدن مجدد مینای دندان می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار