در گفت‌وگو با پانا

محمود یاوری: قلعه‌نویی نمی‌تواند سرمربی تیم ملی شود؛ فدراسیون باید قید حضور او را بزند

ویلموتس هنرپیشه‌ای بود که به فوتبال ایران ضربه زد

تهران (پانا) - پیشکسوت فوتبال ایران معتقد است امیر قلعه‌نویی گزینه مناسبی برای سرمربیگری تیم ملی نیست.

کد مطلب: ۱۰۱۹۵۸۴
لینک کوتاه کپی شد
محمود یاوری: قلعه‌نویی نمی‌تواند سرمربی تیم ملی شود؛ فدراسیون باید قید حضور او را بزند

محمود یاوری در گفت‌وگو با خبرنگار پانا، درباره انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال گفت: روش انتخاب سرمربی تیم ملی اشتباه بود؛ متأسفانه ویلموتس را انتخاب کردیم که از ابتدا حضورش در رأس کادر فنی ما اشتباه بود.انتخاب یک مربی بلژیکی که دستمزد بالایی دارد باعث شد تنها فوتبال ما متضرر شود. فدراسیون فوتبال هنوز درگیر خسارت دادن به این مربی است و حالا باید با این شرایط سخت کنار بیایم. به نظرم ویلموتس فقط یک هنرپیشه بود که با آمدنش به فوتبال ایران ضربه زد.

وی در مورد گزینه‌هایی که پیش روی فدراسیون فوتبال برای انتخاب سرمربی است، عنوان کرد: برای انتخاب سرمربی به گزینه‌ داخلی روی آوردند که قلعه‌نویی و دایی اصلی‌ترین گزینه‌ها هستند. در مورد قلعه‌نویی باید بگویم ما نباید مربی سپاهان را به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب کنیم به این خاطر که باشگاه سپاهان طبق برنامه‌ریزی سه ساله مربی انتخاب کرده است. علی دایی هم با توجه به اینکه به تیمی متعهد نیست به نظرم گزینه قابل قبولی است. علی دایی قبلاً مربی تیم ملی بوده و از شخصیت و کاریزمای لازم برای مربیگری تیم ملی برخوردار است و می‌تواند تیم ملی ایران را به خوبی هدایت کند.

یاوری تأکید کرد: شرایط سپاهان با همه تیم‌ها متفاوت است. استقلال و پرسپولیس دو تیم دولتی هستند که متعلق به وزارت ورزش و جوانان است اما سپاهان یک تیم خصوصی است که مردم به نتایج آن دلبستگی زیادی دارند. از همین روی به نظرم فدراسیون فوتبال باید قید حضور قلعه‌نویی در تیم ملی را بزند و با انتخاب علی دایی بحث سرمربی تیم ملی را ببنند. مدت‌هاست که تیم ملی بلاتکلیف است و این موضوع به ضرر تیم و بازیکنان است بنابراین بهتر است فدراسیون هر چه سریعتر تصمیم بگیرد.

وی ادامه داد: بزرگترین و اصلی‌ترین ابزار مربی تیم ملی بازیکنان هستند. باید به مربی تیم ملی برای در اختیار گرفتن بازیکنان باشگاه‌ها تضمین کافی داده شود تا مربی برای این مهم نگرانی نداشته باشد. جدا از این موارد من معتقدم علی دایی به کادری مرکب از مربیان ایرانی بسیار خوب و یکی دو مربی خارجی که در کار طراحی تمرینات و به نوعی کار تیمی خبره باشند، نیاز دارد.

یاوری در مورد شرایط تیم ملی و شانس صعود به جام جهانی اظهار کرد: ما می‌توانیم چهار بازی دور برگشت را با برد پشت سر بگذاریم و از سد حریفان بگذریم. پتانسیل ایران از همه تیم‌های قاره آسیا بالاتر است، تیم‌های عراق و بحرین را در ورزشگاه آزادی می‌توانیم شکست دهیم. متأسفانه در کشور بحرین به سرود ملی کشور عزیز ما بی‌احترامی شد. ضمن اینکه جدا از این دو دیدار ما برای دو بازی دیگرمان هم با مشکل دیگری مواجه نیستیم و حتماً می‌توانیم از 12 امتیاز ممکن همه امتیازات را بگیریم و به مرحله بعدی صعود کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار