حاجی میرزایی در آیین نواختن زنگ گلبانگ انقلاب اسلامی:

تاثیرگذارترین و اصیل‌ترین تغییرات را باید در مدارس سازماندهی کرد

آموزش و پرورش سنگ بنای انقلاب بود و ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز و ۵ هزار شهید فرهنگی تقدیم انقلاب کرده است

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد که نقطه اتکای انقلاب اسلامی بیداری و هوشیاری مردم بود. شهید بهشتی عزیز و رجایی و باهنر و مرحوم رفسنجانی، موسسان مدرسه و فعالان عرصه انقلاب یکی هستند، یکی بودن آن‌هایی که دغدغه فرهنگی داشتند حامل یک پیام بسیار بزرگی است از پایگاه فرهنگی و اندیشه درست و سنجیده انقلاب اسلامی؛ منش انقلاب اسلامی که پا گرفت و توانست به عنوان یک پدیده بزرگ دنیا را تحت تاثیر قرار دهد، یک منش فرهنگی بود.

کد مطلب: ۱۰۱۹۵۸۱
لینک کوتاه کپی شد
تاثیرگذارترین و اصیل‌ترین تغییرات را باید در مدارس سازماندهی کرد

وزیر آموزش و پرورش در آیین نواختن زنگ گلبانگ انقلاب اسلامی که صبح امروز در مجتمع آموزشی رفاه برگزار شد، با تبریک روز ۱۲ بهمن و آغاز چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی به مردم و رهبر انقلاب گفت: «روزهایی هست که تجلی آشکاری از قدرت الهی نمود پیدا می‌کند و جامعه جلوه‌هایی از قدرت‌نمایی خالق یکتا را مشاهده می‌کند. برگزاری این روزها یک مراسم تشریفاتی نیست یک دستور الهی است برای اثر تربیتی، برای آثاری که در روح و جان انسان‌ها به جا می‌گذارد. در ۱۲ بهمن ۵۷ شاهد یک اشتیاق وصف‌ناپذیر بودیم. همه همسالان ما از آن روز خاطرات خوبی دارند، یک اجتماع ۳۳ کیلومتری از جمعیت و یک استقبال بی‌نظیر از رهبری امت بعد از ۱۵ سال دوری از وطن.»

او ادامه داد: «رژیم گذشته تمام تلاش خود را کرد تا رهبری امت را از یاد مردم ببرد ولی مردم نشان دادند که این سیاست‌های شیطانی راه به جایی نبرده است و امت پیوند جداناشدنی با رهبر کبیر انقلاب اسلامی دارد.»

حضور مقتدرانه مردم در 12 بهمن، تجلی حق بود که باطل را نابود کرد

محسن حاجی‌میرزایی افزود: «روز ۱۲ بهمن همه مردم از مرد و زن و شهری و روستایی و کارگر و کارمند همه بودند، در حقیقت حضور مقتدرانه مردم، تجلی حق بود که باطل را نابود کرد. ما این روز بزرگ را یادآوری می‌کنیم چون یکی از آفت‌هایی که جامعه را در اثر تغییرات روزافزون متحول می‌کند، پدیده غفلت است و یادآوری این روزها ما را به اصول اصلی و جهت‌گیری‌های اصلی برمی‌گرداند.»

وزیر آموزش و پرورش درباره مدرسه رفاه محل و اقامتگاه حضرت امام خمینی (ره) نیز گفت: «این مکان به عنوان بخشی از تاریخ و شناسنامه انقلاب اسلامی حامل پیام مهمی است. اینجا تنها یکی نقطه از نقاطی که فقط امام در آن اقامت کند نیست اینجا حامل یک اندیشه و فکر است. اندیشه در انتخاب این مکان اندیشه شگرفی است. انتخاب یک مدرسه به عنوان اقامتگاه امام، هم این مدرسه و هم مدرسه علوی، انتخاب یک مدرسه برای برگزاری جلسات شورای انقلاب، انتخاب مدرسه به عنوان محلی برای ملاقات‌های مردم و امام حامل پیام مهمی است. این‌ها نشان می‌دهد که مدرسه کانون تحولات اجتماعی است و جایگاهی رفیع و تأثیرگذار دارد و نشان می‌دهد که در منطق انقلاب اسلامی مدرسه جایگاه والایی است.»

جنس انقلاب ما از جنس هوشیاری است

او افزود: «جنس انقلاب ما از جنس هوشیاری است و انقلاب اسلامی با درک انسان‌ها سخن می‌گوید و بر درک و فکر آن‌ها استوار است. مخاطب انقلاب اسلامی ما فکر و اندیشه انسان‌ها است و مدرسه این پیام را منتقل می‌کند که اصلی‌ترین سرمایه هر جامعه انسان‌ها هستند. نقطه اتکای انقلاب اسلامی بیداری و هوشیاری مردم بود. شهید بهشتی عزیز و رجایی و باهنر و مرحوم رفسنجانی، موسسان مدرسه و فعالان عرصه انقلاب یکی هستند، یکی بودن آن‌هایی که دغدغه فرهنگی داشتند حامل یک پیام بسیار بزرگی است از پایگاه فرهنگی و اندیشه درست و سنجیده انقلاب اسلامی؛ منش انقلاب اسلامی که پا گرفت و توانست به عنوان یک پدیده بزرگ، دنیا را تحت تاثیر قرار دهد، یک منش فرهنگی بود. امام از مدرسه فیضیه آغاز کرد، در مدرسه رفاه و علوی اقامت داشت و با مردم دیدار داشت. این نشان می‌دهد که مدرسه در ذهن بزرگان ایران جایگاه ویژه و والایی دارد.»

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: «پای اصلی استقرار نظام، فرهنگیان بودند. آموزش و پرورش سنگ بنای انقلاب بود. آموزش و پرورش ۳۶ هزار شهید دانش آموز و ۵ هزار شهید فرهنگی تقدیم انقلاب کرده است. رهبر کبیر انقلاب و مقام معظم رهبری اتکای زیادی به جوانان دارند. در بیانیه گام دوم رهبر انقلاب جایگاه خاصی برای استفاده از ظرفیت‌های جوانان مشخص شده است. علمی و فرهنگی جوانان شده است. فرهنگیان ما بخش عظیمی از جنگ تحمیلی و انقلاب اسلامی بودند.»

حاجی‌میرزایی گفت: «تاثیرگذارترین و اصیل‌ترین تغییرات را باید در مدارس سازماندهی کرد و از مدرسه‌ها انتظار داشت. امروز ما محصول مدارس دیروز ما است. ما فردا را در درون مدرسه‌ها می‌سازیم. امروز این برداشت و‌ فهم‌ وجود دارد که نقطه آغاز تحول، تحول در یادگیری است و آنجایی که بیشترین تاثیر را در یادگیری دارند، مدرسه‌ها هستند. ما در آموزش و پرورش به عنوان مهمترین ماموریت، دنبال آدم‌هایی هستیم که بتوانند روی پای خود بایستند، بتوانند از انقلاب خود دفاع کنند، در پیشرفت‌ها سهیم باشند، بتوانند آینده پرامیدی را به جامعه نوید دهند و همه این‌ها محصول نظام یادگیری است که می‌تواند این قابلیت را به جامعه ما بدهد.»

عهد نظام تعلیم و تربیت با نظام اسلامی و استوارساختن پایه‌های این حرکت اسلامی را تجدید می‌کنیم

وزیر آموزش و پرورش با تبریک مجدد این روز باشکوه گفت: «عهد نظام تعلیم و تربیت با نظام اسلامی و استوارساختن پایه‌های این حرکت اسلامی که تاثیرگذار در منطقه و جهان است را تجدید می‌کنیم و از خداوند برای انجام این رسالت مهم توفیق مسالت می‌کنم.»

وزیر آموزش و پرورش در ادامه در اقامتگاه حضرت امام خمینی (ره) در دبستان دخترانه رفاه حضور یافت و با مدیران و‌ مسوولان درباره خاطرات اقامت حضرت امام خمینی ره در این مدرسه به گفت‌وگو‌ پرداخت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار