انجام بیش از ۴۳ میلیون مترمکعب برف‌روبی در آذربایجان‌غربی

ارومیه (پانا) - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: از ابتدای فصل بارش امسال، بیش از ۴۳ میلیون و هشت‌هزار مترمکعب برف‌روبی در استان انجام شده که رقم قابل توجهی است.

کد مطلب: ۱۰۱۹۵۵۵
لینک کوتاه کپی شد
انجام بیش از ۴۳ میلیون مترمکعب برف‌روبی در آذربایجان‌غربی

ارسلان شکری افزود: این میزان برف‌روبی در مسیرهای بین شهری، جاده‌های اصلی و فرعی، روستایی و مرزی آذربایجان‌غربی انجام شده تا شاهد روان‌شدن تردد در محورهای شمالی و جنوبی استان باشیم.

وی اضافه کرد: در فصل بارش امسال همچنین بیش از ۱۶ هزار و ۶۰۰ تن نمک در جاده‌های استان برای برف‌روبی مورد استفاده قرار گرفته که البته این امر همراه با رعایت استانداردها بوده‌است.

وی بیان کرد: طی فصل زمستان امسال، راه ده‌ها روستای آذربایجان‌غربی به‌ویژه در محورهای جنوبی استان بسته و با تلاش راهداران، این راه‌ها با اولویت در سریع‌ترین زمان ممکن باز شده تا روند تردد حتی در جاده‌های روستایی آذربایجان‌غربی قطع نشود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی از انباشت بیش از ۴۵ هزار تن ماسه و نمک در راهدارخانه‌های استان خبر داد و گفت: از این میزان، ۳۰ هزار تن ماسه و ۱۵ هزار تن نمک است.

شکری افزود: ۶۸ راهدارخانه‌ ثابت و سیار استان آماده اسکان مسافران گرفتار در برف و کولاک طی فصل زمستان امسال بوده اند و مردم می‌توانند از طریق تماس با سامانه ۱۴۱ از نزدیکترین راهدارخانه مسیر خود اطلاع یابند.

وی اضافه کرد: عوامل این اداره‌کل کنترل عملیات برف‌روبی در ۱۲ هزار کیلومتر از انواع راه‌ها و ۸۹ گردنه از جمله ۱۸ گردنه راه‌های اصلی استان را بر عهده دارند.

وی اظهار کرد: اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی امسال در قالب طرح زمستانی از طریق سامانه جامع ۱۴۱ پاسخگوی آخرین وضعیت راه‌های استان و ارایه مشاوره به رانندگان و مسافران در آذربایجان‌غربی است.

وی اضافه کرد: علاوه بر شماره ثابت ۱۴۱، شهروندان می‌توانند از طریق تلفن گویای شماره پیامک ۱۰۰۰۱۴۱ اطلاعات راه‌های مورد نیاز را دریافت کرده و سفر خود را مدیریت کنند.

هم‌اکنون ۱۰ هزار و ۷۷۷ کیلومتر راه بین شهری و روستایی در آذربایجان‌غربی وجود دارد که از این مقدار هشت هزار و ۵۰۰ کیلومتر را راه روستایی و مابقی را راه بین شهری تشکیل می‌دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار