سید جواد حسینی در دیدار با استاندار مازندران؛

استان مازندران به ساخت ۶ مدرسه استثنایی نیاز دارد

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در دیدار با استاندار مازندران تاکید کرد از ۲۱۰ مدرسه مورد نیاز استثنایی در کشور ، ۶ مدرسه مربوط به استان مازندران می‌شود که با استفاده از ظرفیت‌های استان در تامین زمین و جذب خیرین در جهت رفع این مشکل تلاش می‌کنیم.

کد مطلب: ۱۰۱۹۵۴۶
لینک کوتاه کپی شد
استان مازندران به ساخت ۶ مدرسه استثنایی نیاز دارد

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، سیدجواد حسینی در جلسه با مهندس حسین زادگان استاندار مازندران و معاونین او ضمن معرفی دکتر سعیدی پور به عنوان مدیر کل جدید آموزش و پرورش استان مازندران، از حضور مثبت او که دارای تحصیلات مرتبط با آموزش و پرورش در حوزه علوم تربیتی تا مقطع دکتری، سوابق تجربی و موثر در حوزه‌های مدیریتی از سطوح صف تا ستاد و نیز اخلاق مداری و قدرت تعامل با ظرفیت‌های درونی و بیرونی یاد کرد.

او ابراز امیدواری کرد: «در سایه حمایت‌های استانداردی و مجموعه دستگاه‌های استان از تعلیم و تربیت در استان پر ظرفیت مازندران مسیر رشد و تعالی بیشتری را پیدا کند.» حسینی در این نشست اشاره کرد: «سرانه فضای آموزشی استاندارد در حوزه آموزش و پرورش استثنایی ۲۲/۵ متر است که این سرانه هم اکنون در ایران ۱۰ متر است.»

او افزود: «با طرح آمایشی که در کشور انجام داده‌ایم ۲۱۰ مدرسه نیاز داریم تا این سرانه را ارتقاء دهیم که در این خصوص سهم هر استان مشخص شده است که ۶ مدرسه به استان مازندران مربوط می‌شود.»

حسینی ادامه داد: «انتظار می‌رود در این حوزه با استفاده از ظرفیت‌های استان در تامین زمین و جذب خیرین در جهت رفع این کمبود تلاش کنیم.»

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور افزود: «۱۴ مدرسه اوتیسم در کشور ساخته خواهد شد که یکی از این مدارس به استان مازندران تعلق خواهد گرفت، همچنین تلاش می‌کنیم ۱۵ استان کشور مجموعه‌های ورزشی مخصوص دانش‌آموزان با نیازهای ویژه را با کمک‌های دولتی، عمومی و خیرین راه اندازی و از ظرفیت‌های مدرسه برای سالن‌های درون مدرسه ای ۲۰۰ متری و اتاق‌های بازی و کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای بهره ببریم.»

او اظهار امیدواری کرد: «استانداری در تامین این فضاها و نیز تجهیزات مورد نیاز دانش‌آموزان همکاری لازم را معمول دارد.»

حسینی افزود: «قلمرو دیگری که استانداری از طریق شهرداری و برخی نهادهایی که ردیف مسئولیت اجتماعی دارند می‌تواند به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه کمک کند، تامین هزینه ایاب و ذهاب دانش‌آموزان با نیازهای ویژه است.»

او در ادامه بیان کرد: «سیاست عمده دیگر سازمان استثنایی که به امید خدا در قالب بسته‌های جدید با به کار گیری همه ظرفیت‌ها با شدت بیشتری استمرار خواهد یافت، طرح تلفیقی- فراگیر، مناسب سازی و طرح مداخلات به هنگام است که در قلمرو همه این راهبردها، استانداری می‌تواند یاور اجرایی سازی آن‌ها باشد.»

حسینی تاکید کرد: «انتظار می‌رود در کارگروه مناسب سازی که نگاه ویژه است، مدارس پذیرا و فضاسازی‌های مناسب در این مدارس را وجهه همت خویش گرداند.»

او همچنین افزود: «کمک به اجرای مطلوب طرح سنجش و استقرار پایگاه‌ها و همکاری دستگاه‌ها برای انجام این طرح مهم و فراگیر از نکات مهم دیگری است که استانداری می تواند به اجرای بهینه، موثر و فراگیر آن ما را یاری کند.»

در این جلسه استاندار مازندران و معاونین او و نیز مدیر کل آموزش وپرورش استان، قول مساعدت همه جانبه در اجرای این طرح‌ها را دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار