سخنگوی دولت خبر داد:

تعیین وزارت بهداشت به عنوان مرجع اطلاع‌رسانی درباره کرونا 

تهران (پانا) - دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس‌جمهور و سخنگوی دولت جمعه شب در  حاشیه جلسه «بررسی راهکارهای پیشگیری از ورود ویروس کرونا و مقابله با آن» اعلام کرد که در این جلسه، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان مرجع و محور اطلاع‌رسانی درخصوص ویروس کرونا تعیین شده است. 

کد مطلب: ۱۰۰۹۵۱۷
لینک کوتاه کپی شد
تعیین وزارت بهداشت به عنوان مرجع اطلاع‌رسانی درباره کرونا 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، دکتر علی ربیعی ضمن ابراز تقدیر و تشکر دولت جمهوری اسلامی از دولت چین، گفت: دولت چین تلاش‌های زیادی در این زمینه داشته است، ما در کنار مردم و دولت چین هستیم.

وی با اشاره به اهمیت این موضوع، افزود: این بیماری‌ای است که به سرعت شیوع پیدا می‌‌کند و عامل انسانی و شدت شیوع آن نیز بسیار بالاست.

ربیعی خاطرنشان کرد: علاوه بر تقدیر و تشکر از دولت چین، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز آمادگی خود را اعلام کرده است و کمکهایی که مورد نیاز و در توان ایران است حتما انجام خواهد داد.

وی بیان داشت: برخی مباحث روز یکشنبه مطرح شد و از همان زمان، فردی که با یک علامت مشاهده شده بود قرنطینه شد و به تمامی استانداری‌ها نیز ابلاغ شد.

ربیعی تصریح کرد: وزارت بهداشت با آزمایشگاه و نیروهای متخصص در تمام مرزهای ورودی که احتمال ورود و خروج از آنها وجود دارد، مستقر است و این مراقبت‌ها شدت خواهد یافت.

سخنگوی دولت تاکید کرد: مرزهای هوایی، زمینی و دریایی کشور کنترل خواهند شد.

وی درباره دیگر مباحث مطرح شده در جلسه امشب گفت: بسیار تاکید شد که سلامت یک ایرانی، مسئولیت همه دولت است، وزیر بهداشت و درمان با حساسیت تمام نسبت به این مسئله ورود کرده است و برای ما چیزی برتر از سلامت ایرانیان مهم نبوده و بنابراین تصمیمات ما مبتنی بر حفظ سلامت ایرانیان بود.

ربیعی ادامه داد: به همین خاطر، به طور موقت فعلا پروازهای مستقیم از ایران به چین و چین به ایران تعطیل شده‌اند تا بتوانیم تمهیدات بیشتری بیاندیشیم.

وی از خانواده‌های ایرانیان مقیم چین خواست نگران نباشند و به آنها اطمینان خاطر داد که وزارت راه و شهرسازی موظف است با یک هواپیمای کشور ثالث یا با هواپیمای تجهیز شده ایران در کنار تیم درمانی وزارت بهداشت ایرانیانی را که مایل هستند به ایران بازگردانند.

ربیعی یادآور شد: خوشبختانه علائم ویروس کرونا همانطور که وزیر بهداشت اعلام کرده‌اند در ایران مشاهده نشده است.

وی با بیان اینکه در این زمینه شایعات می‌تواند به مردم آسیب برساند، از تمامی رسانه‌ها درخواست کرد کانون اخبار خود را تنها وزارت بهداشت قرار دهند.

سخنگوی دولت تاکید کرد: وزیر بهداشت نیز به محض مشاهده هر نوع علائمی به سرعت همراه با تدابیر لازم اطلاع‌رسانی خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار