پس از گذشت بیش از چهار دهه؛

انگلیس امشب از اتحادیه اروپا خارج می‌شود

تهران (پانا) - پس از گذشت ۴۷ سال عضویت، انگلیس سرانجام امشب از اتحادیه اروپا خارج می‌شود.

کد مطلب: ۱۰۰۹۴۴۰
لینک کوتاه کپی شد
انگلیس امشب از اتحادیه اروپا خارج می‌شود

به گزارش باشگاه خبرنگاران از سی ان ان، پس از گذشت بیش از سه سال کشمکش سیاسی، کناره‌گیری دو نخست‌وزیر و برگزاری ده‌ها تجمع اعتراضی، سرانجام انگلیس امشب از اتحادیه اروپا خارج می‌شود.

در ساعت ۲۳ امروز جمعه به وقت گرینویچ (۲:۳۰ بامداد روز شنبه به وقت ایران) انگلیس رسما به ۴۷ سال عضویت خود در اتحادیه اروپا پایان خواهد داد و نخستین کشوری خواهد شد که این اتحادیه را ترک می‌کند. این کشور همچنین تا تاریخ ۳۱ دسامبر ۲۰۲۰ وارد دوره زمان بندی انتقالی خواهد شد. در این دوره انتقال که طبق توافق دولت انگلیس و اتحادیه اروپا حاصل شده، انگلیس برای ۱۱ ماه همچنان عضو اتحادیه اروپاست و تنها بطور اسمی از این اتحادیه خارج شده است. همچنین بیشتر قوانین اتحادیه اروپا تا پایان ماه دسامبر اجرایی خواهند بود.

امشب چه اتفاقی خواهد افتاد؟
پیش از خروج رسمی انگلیس از اتحادیه اروپا، بوریس جانسون، نخست وزیر این کشور در ساعت ۲۲ به وقت گرینویچ (یک ساعت پیش از ساعت خروج رسمی از اتحادیه اروپا) برای مردم سخنرانی کرده و از «طلوع دوره‌ای جدید» در صحنه سیاسی این کشور سخن خواهد گفت.

همچنین به نوشته بی بی سی، قرار است او قطع ارتباط با ۲۷ عضو دیگر اتحادیه اروپا را «لحظه تجدید و تغییر حقیقی ملی» توصیف کند. همچنین انتظار می‌رود هواداران برگزیت این رخداد را جشن گرفته و مراسم‌های جشنی در سراسر این کشور برگزار شود.

دوره پس از انتقال چه خواهد شد؟
دوره انتقال ۱۱ ماهه در تاریخ ۳۱ دسامبر سال جاری میلادی به پایان خواهد رسید و این بدان معناست که انگلیس باید در ارتباط با رابطه خود در آینده با اروپا ظرف تنها ۱۱ ماه مذاکره کند. شکست در دستیابی به یک توافق به معنای برگزیتی سخت خواهد بود که خسارت‌های اقتصادی را برای دو طرف به بار خواهد آورد. همچنین مذاکرات رسمی در تاریخ سوم مارس قرار است آغاز شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار