کاشی پنج اثر تاریخی نوش آباد ساخته شد

کاشان (پانا) - کاشی طرح پنج اثر تاریخی نوش آباد شامل مسجدهای جامع و امام علی علیه السلام، شهر زیرزمینی، قلعه سی‌زان و زیارتگاه امام زاده محمد ساخته شده است. یک فعال حوزه میراث فرهنگی نوش آباد این خبر را اعلام کرده است.

کد مطلب: ۱۰۰۹۴۱۵
لینک کوتاه کپی شد
کاشی پنج اثر تاریخی نوش آباد  ساخته شد

محمد مشهدی نوش آبادی در گفت و گو با پانا اظهار کرد: این تابلوی کاشی به ابعاد ۱۲۰ در ۶۰ سانتی متر توسط فاطمه مشهدی طراحی و نقاشی شده است و در آستانه سال جدید در یکی از مراکز فرهنگی نوش آباد نصب خواهد شد.
او افزود: در بالای این تصاویر وجه تسمیه نوش‌آباد بر اساس کتاب تاریخ قم اثری از سده چهارم هجری است که توسط حسین خلیق استاد ممتاز انجمن خوشنویسان ایران به خط نستعلیق شکسته نوشته شده است.
عضو هیت علمی دانشگاه کاشان تصریح کرد: هدف از ساخت این اثر، آشنایی گردشگران با آثار تاریخی و جذابیت های گردشگری نوش آباد است که تاکنون کمتر معرفی و توصیف شده اند.
او تاکید کرد: این پنج اثر تاریخی مربوط به دوره های اول اسلامی، دوران سلجوقی، ایلخانی، صفوی و قاجاری است و تجسم قرنهای متمادی زندگی، تمدن، هنر و معماری در شهر باستانی نوش آباد است که باید معرفی شود.
مشهدی تصریح کرد: ارزش این آثار برای شهروندان و حتی مسوولان نیز معلوم نیست و برخی از آنها مانند قلعه خشتی در معرض نابودی است و امیدواریم که این کار هنری توجه همه گروههای جامعه شامل شهروندان، گردشگران، هنرمندان و مدیران را به آثار تاریخی و فرهنگی نوش‌آباد جلب کند.
مشهدی گفت: شهر نوش‌آباد از شهرهای مهم تاریخی ایران است که تا کنون بیش از یک صد اثر تاریخی و فرهنگی در این شهر شناسایی و حدود ۳۰ اثر به ثبت میراث ملی رسیده است که مجموعه باستانی شهر زیرزمینی معروفترین اثر این شهر است که با اقبال گردشگران داخلی و خارجی روبرو شده است‌.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار