اسپر: احتمالاً آمار نظامیان مجروح شده در جریان حمله موشکی ایران افزایش خواهد یافت

تهران (پانا) - وزیر دفاع آمریکا اذعان کرد که احتمال افزایش آمار نظامیان آمریکایی مجروح‌شده در جریان حمله موشکی ایران به پایگاه عین‌الاسد وجود دارد.

کد مطلب: ۱۰۰۹۳۸۳
لینک کوتاه کپی شد
اسپر: احتمالاً آمار نظامیان مجروح شده در جریان حمله موشکی ایران افزایش خواهد یافت

به گزارش تسنیم از شبکه خبری فاکس‌نیوز، «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا روز پنج‌شنبه در یک نشست خبری اذعان کرد که احتمالاً آمار نظامیان آمریکایی مجروح‌شده در جریان حمله موشکی ایران به پایگاه عین‌الاسد باز هم افزایش خواهد یافت.

در حالی که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا و دیگر مقامات دولت وی در ابتدا آمار تلفات حمله موشکی ایران به پایگاه عین‌الاسد را «صفر» اعلام کرده بودند، پنتاگون در چند مرحله اقدام به افزایش آمار مجروحان این حمله کرد و در آخرین مرحله از به‌روزرسانی آمار مجروحان اعلام کرد که 50 نفر از نظامیان آمریکایی در جریان حمله موشکی ایران دچار صدمات مغزی شده‌اند.

وزیر دفاع آمریکا در پاسخ به سؤال خبرنگاران مبنی بر اینکه چرا در ابتدا مقامات آمریکایی آمار تلفات نظامیان این کشور در عین‌الاسد را صفر اعلام کرده بودند، مدعی شد: «من فکر می‌کنم که آن گزارش هم درست بود زیرا زمانی که ما آن گزارش را منتشر کردیم، هیچ تلفاتی وجود نداشت. به مرور زمان ما گزارش‌های تازه‌ای دریافت می‌کنیم و از موارد جدیدی باخبر می‌شویم. ما قبلاً هم پیش‌بینی کرده بودیم که احتمال افزایش آمار مجروحان وجود دارد. آسیب‌های مغزی تروماتیک (TBI) به مرور زمان خود را نشان خواهد داد.»

پنتاگون پس از چند روز پنهان‌کاری درباره آمار تلفات حمله موشکی ایران به پایگاه عین‌الاسد، به‌تازگی اعلام کرده بود که 11 نفر از نیروهای آمریکایی بر اثر این حمله موشکی دچار ضربه مغزی خفیف (concussion) شده‌اند و حتی دونالد ترامپ این آسیب‌دیدگی‌ها را تا حد «سردرد» تقلیل داده بود.

اما در ادامه پنتاگون نه‌تنها آمار مجروحان را افزایش داد، بلکه پذیرفت که ضربه مغزی وارد شده به برخی نیروهای آمریکایی، خفیف نبوده است.

بامداد جمعه سیزدهم دی‌ماه سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب و «ابومهدی المهندس» جانشین فرمانده نیروهای حشد شعبی و تنی چند از دیگر اعضای این سازمان در حمله پهپادی ارتش آمریکا که به دستور شخص ترامپ انجام شد، در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد به شهادت رسیدند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد چهارشنبه هجدهم دی در واکنش به ترور ناجوانمردانه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی توسط نیروهای آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بغداد، این پایگاه را که بزرگترین پایگاه نیروهای آمریکایی در عراق و یکی از بزرگترین پایگاه‌های آنها در منطقه به‌شمار می‌رود موشک‌باران کرد.

در پی این حمله موشکی، رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد که هیچ‌یک از نظامیان این کشور در پایگاه عین‌الاسد آسیب ندیده‌اند و صرفاً خسارات جزئی به تجهیزات وارد شده است؛ ادعایی که در روزهای بعد پوچ بودن آن با افشاگری‌ رسانه‌ها مشخص شد و مقامات آمریکایی مجبور شدند به‌صورت قطره‌چکانی آمار تلفات پایگاه عین‌الاسد را اعلام کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار