افزایش بازدید گردشگران از اثر ثبت جهانی بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی

اردبیل (پانا) - بازدید گردشگران از موزه چینی خانه و باستان شناسی مجموعه بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی در ۹ ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال با افزایش همراه است.

کد مطلب: ۱۰۰۹۲۹۶
لینک کوتاه کپی شد
افزایش بازدید گردشگران از اثر ثبت جهانی بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی

فردین عینی، مسئول موزه‌های اردبیل اظهار کرد: در ۹ ماهه نخست امسال ۱۷۸ هزار و ۶۰۹ گردشگر داخلی و ۸ هزار و ۱۶۱ گردشگر خارجی از مجموعه بقعه شیخ صفی الدین بازدید کردند.

او افزود: این ارقام در مقایسه با مدت مشابه پارسال با افزایش همراه است و نشان می‌دهد مجموعه اقدامات انجام شده برای ساماندهی بقعه شیخ صفی الدین موثر بوده و بازدید و ماندگاری مسافران را افزایش داده است.

مسئول موزه‌های استان گفت: طی دو سال گذشته ساماندهی مسیر دسترسی از موزه چینی خانه به موزه باستان شناسی، مرمت بخش‌های مختلف بقعه، ساماندهی صحن قزل باشلار، احیای دروازه تاریخی عالی قاپو و ساماندهی موزه فرش در مسجد جنت سرا با استقبال گردشگران و بازدیدکنندگان مواجه شده است.

عینی با تاکید به اینکه موزه چینی خانه از موزه‌های برتر کشور است و یکی از یادگار‌های صفویه با طراحی شیخ بهایی است، افزود: با برنامه‌های پیش رو برای ساماندهی این اثر ثبت جهانی بی شک با افزایش بازدید‌ها در نوروز ۹۹ مواجه خواهیم شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار