معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش پاکدشت:آموزش پیش دبستانی باید بر محور مهارت آموزی و خلاقیت باشد

پاکدشت ( پانا )- همایش تخصصی مربیان مراکز پیش دبستانی آموزش و پرورش پاکدشت با محوریت پرورش خلاقیت برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۰۹۲۹۴
لینک کوتاه کپی شد
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش پاکدشت:آموزش پیش دبستانی باید بر محور مهارت آموزی و خلاقیت باشد

در این جلسه،علیرضا ایجی معاون آموزش ابتدایی اداره آموزش و پرورش شهرستان پاکدشت در سخنانی اظهار کرد: دوره پیش دبستانی فرصتی برای تقویت مهارت های اجتماعی، هیجانی و خلاقیت در کودک است و موسسان و کارشناسان مراکز پیش دبستانی باید با به کارگیری مربیان با کیفیت و خلاق محیطی شاد برای کودکان فراهم کنند.

او در ادامه استفاده از هر گونه جزوه آموزشی و کتاب را به جز محتوای تدوین شده توسط استان ممنوع دانست و اذعان کرد: آموزش پیش دبستانی باید بر محور بازی، مهارت آموزی و خلاقیت باشد.

از طرفی پایه و اساس آموزش مسائل دینی از کودکی نهادینه می شود و مفاهیم دینی و اخلاقی با محوریت تربیت دینی باید به کودکان آموزش داده شود .

ایجی، دوران پیش دبستانی را طلایی ترین دوره ها دانست و خاطرنشان کرد: ارائه هرگونه تکلیف نوشتاری و آموزش حروف الفبا و اعداد نیز دراین دوره ممنوع است.

او با اشاره به الزامی بودن گذراندن دوره پیش‌دبستانی اظهار کرد: دوره پیش‌دبستانی نوآموزان را برای حضور در پایه اول تحصیلی آماده می کند و سبب می‌شود دانش‌آموزان کلاس اولی راحت‌تر فرآیند تحصیل خود را آغاز کنند.

او عنوان کرد: گذراندن دوره پیش‌دبستانی می‌تواند در بالا بردن اعتماد به نفس نوآموزان پیش‌دبستانی و اجتماعی شدن آن‌ها و آشنایی با کار گروهی اثرگذار باشد و در پیشرفت تحصیلی آن‌ها هم نقش خواهد داشت از این حیث گذراندن این دوره برای تمامی نوآموزان کلاس اولی ضروری است.

سپس داروغگی به چگونگی آموزش مربیان به مباحثی همچون پرورش روحیه و رفتار عاطفی، تقویت حس دینی و علایق مذهبی، پرورش ذوق هنری و زیبایی، ارتقا بهداشت و ایمنی، انس با طبیعت و حفظ پاکیزگی محیط پیرامون به نوآموزان پرداخت و اذعان کرد: عملکرد یک کودک را نباید باعملکرد کودک دیگر مقایسه کرد و رفتار هر کودک تنها با رفتار گذشته خودش قابل مقایسه است. بنابراین، دستیابی کودک به حد معینی از یادگیری مورد انتظار نیست.

او اظهار کرد: ارزشیابی در حین فرایند یادگیری صورت می گیرد و رشد آنان در همه ابعاد اجتماعی، اخلاقی، عاطفی به منظور کمک به پیشرفت نوآموزان در امر یادگیری باید بگونه ای بررسی شود که شاهد توسعه رفتارهای کنجکاوانه، هوشمندانه و عاقلانه نونهالان در پایان دوره مهارت افزایی باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار