عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام کشور: مقام معظم رهبری منشا خیر کثیر است

فیروز کوه (پانا) - مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا (س) درشهرستان فیروزکوه با حضور عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام کشوربرگزارشد.

کد مطلب: ۱۰۰۹۲۲۰
لینک کوتاه کپی شد
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام کشور: مقام معظم رهبری منشا خیر کثیر است

در این مراسم حجت الاسلام مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام کشور؛ در سخنانی اظهار کرد: فاطمه زهرا (س) دارای مقام و جایگاه رفیع است که وقتی پیامبر اکرم (ص) چشم از جهان می بندد جبرئیل برای آرامش خاطر بر حضرت فاطمه زهرا (س) نازل می شود، در حالی که جبرئیل بر انبیاء اولو العزم نازل می شد.

این مقام مسئول افزود: آنچه که جبرئیل بر حضرت فاطمه زهرا (س) نازل می کردو آن حضرت بیان می فرمود و امام علی (ع) مکتوب می کرد آن نوشته ها مصحف حضرت زهرا (س) شدو این امر نشان می دهد که منزلت حضرت صدیقه طاهره (س) در کنار جایگاه امیر المومنین (ع) و پیامبر اسلام (ص) و فوق همه خلایق قرار دارد.

او با اشاره به سخن پیامبر اکرم (ص) درباره حضرت فاطمه زهرا (س) بیان کرد: کسی که فاطمه را اذیت کند قطعاً مرا اذیت کرده و کسی که مرا اذیت کند خدا را اذیت کرده است، همچنین در آیات قرآن کریم آمده،کسی که فاطمه را دوست بدارد پیامبر (ص) را دوست داشته و کسی که پیامبر (ص) دوست بدارد خداوند را دوست داشته است.

حجت الاسلام مصباحی مقدم خاطر نشان کرد: امام صادق (ع) فرمودند دل های ما ظرف مشیت الهی است و هر چیزی که خداوند بخواهد دلِ ما می خواهد، خداوند از مخلوقات تاثیر نمی پذیرد؛ غضب حضرت فاطمه زهرا (س) نشانه غضب خداوند است نه اینکه ابتدا حضرت فاطمه (س) غضب کردند و خداوند از ایشان تاثیر پذیرفتند، این امر همان عظمتی است که جایگاه حضرت فاطمه (س) چنین جایگاه رفیعی است.

او تصریح کرد: عظمت پیامبر (ص) اعظم خلایق خداوند است و هیچ کسی عظمت پیامبر اکرم (ص) را ندارد؛ اما این شخصیت در هنگام ورود حضرت زهرا (س) به حرمتِ ایشان تمام قامت می ایستاد.

این مقام مسئول در ادامه گفت: از حضرت صدیقه طاهره (س)؛ امام حسن (ع)، امام حسین(ع)، زینب کبری (ع) و ام کلثوم متولد می شوند که منشا خیرات فراوانی بودند، آیا امروز کسی در دنیا می تواند ادعا کند که امام حسین (ع) منشا ترویج اسلام نبوده است، وجودِ شریفِ پیامبر (ص) منشا وجودِ شریفِ امام حسین (ع) بود اما وجودِ امام حسین (ع) مایه بقا نام، مکتب و رسالت حضرت محمد (ص) بود.

او افزود: یزیدیان قصدشان نابودی اسلام و نام مبارک پیامبر اکرم (ص) بود اما شهادت امام حسین (ع) و اسارت حضرت زینب کبری (ع) باعث شد که اسلام و نام مبارک حضرت محمد (ص) باقی بماند، این امر همان خیرِ کثیر است.

حجت الاسلام مصباحی مقدم درباره اولاد حضرت فاطمه زهرا (س) بیان کرد: امروز از اولاد حضرت فاطمه (س) و پیامبر اکرم (ص) باقی مانده اند که در سادات هستند، سادات ذُریه پیامبر اسلام و فاطمه زهرا (س) و شرفا امّت هستند، تعداد سادات در جهان به بالای پنجاه میلیون نفر رسیده است، بیشترین تعداد سادات در ایران هستند که این امر ریشه اش اولاً در هجرت امام رضا (ع) به خراسان (به سبب فشار های مامون) و ثانیاً امامزادگانی که به دنبال هجرت امام رضا(ع) مهاجرت کردند، امامزادگانی که در کشورِ ایران شناسایی شده اند و شناسنامه دارند بالای دَه هزار نفر است.

او خاطر نشان کرد: سادات منشا خیر هستند که امام خمینی (ره) از زمره ساداتی بودند که منشا خیر کثیر شد و انقلاب اسلام را به وجود آورد، همچنین حضرت آیت الله خامنه ای(مدظله العالی) از زمره آن سادات که منشا خیر کثیر است.

خبرنگار: فاطمه شاه حسینی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار