جهانپور: تاکنون هیچ مورد ابتلا به کرونا ویروس در ایران مشاهده نشده است

تهران (پانا) - رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت تاکنون هیچ موردی از ابتلا به کرونا ویروس جدید در کشور گزارش نشده است.

کد مطلب: ۱۰۰۹۱۸۰
لینک کوتاه کپی شد
جهانپور: تاکنون هیچ مورد ابتلا به کرونا ویروس در ایران مشاهده نشده است

به گزارش روابط عمومی وزارت بهداشت، کیانوش جهانپور، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، گفت: ساختار بیماریابی، شناسایی و مدیریت بیماری‌های واگیر در سراسر کشور براساس پروتکل‌های بین‌المللی و دستورالعمل‌های ملی فعال شده است و سیستم بهداشتی و درمانی برای مواجهه با این بیماری آمادگی لازم را دارند.

وی در ادامه با اشاره به این که در کلان مناطق و پایتخت، بیمارستانهای معین با بخش ایزوله منفی آمادگی پذیرش مبتلایان احتمالی را دارند، گفت: تیم های واکنش سریع اورژانس کشور و آمبولانس های CBRNE برای هرگونه انتقال و اقدام فوریتی در آمادگی به سر می برند و همچنین نظام آزمایشگاهی اقدامات تشخیصی لازم را آغاز کرده است.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت همچنین اظهار کرد: نتایج قطعی آزمایشگاهی حاکیست موارد معدود مشکوک ارجاع شده، مبتلا به کرونا ویروس جدید نبوده اند.

جهانپور در ادامه عنوان کرد: به نظر می‌رسد سطح هوشیاری مناسبی در جامعه ایجاد شده و باید مراقبت کرد که این هوشیاری به اضطراب و نگرانی بی مورد بدل نشود.

وی همچنین گفت: کروناویروس جدید با مبدا چین، فعلا واکسنی ندارد، دارویی هم برای آن ساخته یا تایید نشده است و اطلاع رسانی صریح، صحیح و به هنگام انجام می شود وهموطنان عزیز توجهی به شایعات، حواشی و مطالب غیرمستند که از منابع و مراجع رسمی حوزه سلامت صادر نشده، نداشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار