در گفت و گو با پانا

خاطره حناچی: مسئولان بهزیستی حاضر نیستند قصه دختران فروغ راببینند

تهران (پانا) - فیلم مستند «قصه دختران فروغ» در دومین روز جشنواره فجر 13 بهمن به نمایش درآمد.

کد مطلب: ۱۰۰۹۱۷۷
لینک کوتاه کپی شد
خاطره حناچی: مسئولان بهزیستی حاضر نیستند قصه دختران فروغ راببینند

با انصراف فیلم مستند کامی ساخته میترا ابراهیمی از شرکت در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر، مسئولان این جشنواره اعلام کردند فیلم مستند قصه دختران فروغ جایگزین این فیلم می‌شود.
خاطره حناچی کارگردان مستند «قصه دختران فروغ» در گفت‌وگو با خبرنگار پانا با اشاره به این فیلم مستند گفت: «این مستند درباره مرکز نگهداری دختران تحت نظر بهزیستی است و به زندگی آن‌ها می‌پردازد. این دختران به دلایلی از این محل بیرون آمده‌ و وارد جامعه شده‌اند. دلیل و نوع روایت این مستند به دغدغه‌های شخصی‌ام باز می‌گردد برای همین ساخت آن 7 سال به طول انجامید.»
وی ادامه داد: «مستند «قصه دختران فروغ» ماجرایی از سال ۹۱ تا ۹۴ را روایت می‌کند هر چه در ساخت این مستند جلوتر رفتیم اتفاقاتی رخ داد که امکان نمایش پیدا نکردیم که باعث دور ماندن از جریان فیلمسازی شد. در نهایت تصمیم گرفتم تغییراتی اساسی در ساخت این مستند انجام بدهم.»


حناچی همچنین با اشاره به تدوین مستند «قصه دخترانه فروغ» گفت: «تماشای این مستند حوصله می‌خواهد زیرا روندی که در کار خواهید دید مسیری است که در تدوین طی شده، این مستند بسیار آرام شروع می‌شود سپس اوج می‌گیرد و دوباره به فضای آرام باز می‌گردد. «قصه دختران فروغ» متعلق به تمام مردم جامعه است با هر درجه و تحصیلاتی.»
این کارگردان همچنین با اشاره به پیامی که مستند «قصه دختران فروغ» به مخاطب می‌دهد عنوان کرد: «انسانیت، هم نوع‌دوستی و خیرخواهی تلنگرهایی هستند که این مستند به ما می‌زند، نکته بعدی این فیلم نظام تربیتی را نفی می‌کند که این صرفاً مربوط به مسئولان نگهداری آن مرکز نیست بلکه والدین و همه ما را شامل می‌شود. بارها از مسئولان بهزیستی دعوت کردم که این مستند را ببینند اما هیچ کدام حاضر نشدند که بیایند. تماشای مستند «قصه دختران فروغ» می‌تواند کمک بسیاری جهت رفع برخی موانع کند.»
وی ادامه داد: «مسئولان در رابطه با فیلم‌هایی که به آسیب‌های اجتماعی می‌پردازند سعه صدر ندارند و همین باعث می‌شود که اغلب ما به سیاه‌نمایی متهم شویم.»

امیرحسین اشرفی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار