سید جواد حسینی: آموزش و پرورش مازندران برای دستگاه تعلیم و تربیت کشور بسیار مهم است

تهران (پانا) - رئیس آموزش و پرورش استثنایی کشور در جلسه معارفه و تکریم مدیرکل آموزش و پرورش مازندران تاکید کرد این استان برای دستگاه تعلیم و تربیت مهم است چون در غالب شاخص‌های علمی و آموزشی رتبه‌های اول تا سوم را در اختیار دارد.

کد مطلب: ۱۰۰۹۰۷۷
لینک کوتاه کپی شد
سید جواد حسینی: آموزش و پرورش مازندران برای دستگاه تعلیم و تربیت کشور بسیار مهم است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: امروزه در تمام دنیا واژه و مفهومی به اندازه «توسعه»-development- بسامد و فرآوانی ندارد و دلیل آن نیز این است که انسان تنها در قالب این مفهوم به آمال و آرزوهای خود خواهد رسید.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: اگر توسعه سرچشمه آمال بشری است، سوال من این است کدام سازمان و نهاد و دستگاه، توسعه آفرین است؟ و پاسخ آن آموزش و پرورش است که در قالب مدرسه به‌عنوان سازمان اصلی تحول، توسعه را رقم خواهد زد.

حسینی در ادامه از مدرسه با عنوان جعبه سیاه و میزان الحراره جامعه نام برد و گفت: هر اتفاق خوب و یا بد جامعه ریشه در مدرسه دارد و در مدرسه رقم می‌خورد ضمن اینکه کارگزار اصلی توسعه نیز کسی نیست جز معلم فکور.

او همچنین گفت: هیچ جامعه‌ای از سطح معلمان خود توسعه‌یافته‌تر نخواهد بود و بر همین اساس ما راهی نداریم جز اینکه معلمان خود را به عنوان کارگزاران فکور، رشد دهیم.

حسینی در ادامه نتیجه گرفت: دستگاه تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش، به‌عنوان نهاد تحول، تنها متولی توسعه است و مدرسه، سازمان اصلی توسعه است و معلمان نیز کارگزاران فکور توسعه هستند که می‌توانند فرصت‌های بی‌شماری برای جامعه خلق کنند و این نشانگر اهمیت آموزش و پرورش است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در ادامه سخنان خود پرسید آیا آموزش و پرورش ما به این جایگاه رسید و پاسخ داد خیر و تأکید کرد: باید در این مسیر گام برداریم و امروز تمام همت ما بر این قرار گرفت که بر تحقق آموزه‌های سند تحول بنیادین تمرکز کنیم.

حسینی همچنین به جایگاه برجسته آموزش و پرورش مازندران اشاره کرد و گفت: مازندران برای دستگاه تعلیم و تربیت کشور بسیار مهم است چون هیچ‌گاه در غالب شاخص ها جلودار است ضمن این‌که در بسیاری از شاخص‌های آموزشی و علمی رتبه اول تا سوم دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار