۱۲ هزار کودک در بروجرد واکسن تزریقی فلج اطفال را دریافت می‌کنند

لرستان(پانا)_ مسئول واحد بیماری‌های واگیردار شبکه بهداشت و درمان بروجرد گفت: حدود ۱۲ هزار کودک در شهرستان واکسن تزریقی فلج اطفال را دریافت می‌کنند.

کد مطلب: ۱۰۰۹۰۶۵
لینک کوتاه کپی شد
۱۲ هزار کودک در بروجرد واکسن تزریقی فلج اطفال را دریافت می‌کنند

مژگان نوابی در گفت‌وگو با پانا، بیان کرد: در حال حاضر در مرحله ریشه‌کنی فلج اطفال هستیم واکسن هم همیشه به‌صورت خوراکی دو قطره از بدو تولد در شش نوبت تا ۶ سالگی خورانده می‌شد.

وی تصریح کرد: از سال ۹۴ سازمان جهانی بهداشت به همه کشورها اعلام کرد به خاطر اینکه برای ریشه‌کنی آماده بشویم باید یک نوبت واکسن تزریقی برای کودکان انجام شود.

مسئول واحد بیماری‌های واگیردار شبکه بهداشت و درمان بروجرد خاطرنشان کرد: از سال ۹۴ این برنامه آغاز شد بعد با توجه به اینکه درخواست جهانی روبرو شد با کمبود جهانی روبرو شدیم و برای همه کشورها تهیه نشد.

نوابی اضافه کرد: این طرح ابتدا برای استان‌های پرخطر انجام شد ولی در بقیه استان‌ها کودکانی که در برهه زمانی از ۱/۱/۹۵ تا ۱/۷/۹۷ متولد شدند واکسن رو دریافت نکردند.

وی با اشاره به آغاز اجرای این طرح در بروجرد، افزود: در شهرستان حدود ۱۲ هزار کودک این واکسن را دریافت خواهند کرد که ۵ بهمن شروع شده و تا پایان سال ادامه دارد.

مسئول واحد بیماری‌های واگیردار شبکه بهداشت و درمان بروجرد بیان کرد: مشکل بیماری وجود ندارد و فقط می‌خواهیم کمبود واکسن قبلاً را جبران کنیم و برای اجرای این طرح به هیچ عنوان کسی به درب خانه‌ها مراجعه نمی‌کند مردم مراقب باشند و برای تزریق به مراکز سلامت و خانه‌های بهداشت مراجعه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار