چهار تعاونی در لرستان آماده بهره برداری است

خرم آباد (پانا) - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: چهار تعاونی جدید در استان تاسیس شده که همزمان با ایام دهه فجر بهره برداری می شوند.

کد مطلب: ۱۰۰۹۰۶۰
لینک کوتاه کپی شد
چهار تعاونی در لرستان آماده بهره برداری است

علی آشتاب روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: فعالیت چهار تعاونی تولیدی، خدماتی و صنعتی با اعتبار تسهیلاتی ۵۰ میلیارد ریال و اشتغال ۳۹ نفر همزمان با دهه مبارک فجر آغاز می شود.

وی در خصوص برنامه های کمیته کارگری ستاد برگزاری دهه فجرعنوان کرد: نواخته شدن زنگ کار و تولید همزمان با ورود تاریخی امام راحل به کشور در یکی از واحدهای کارگری، دیدار تشکلات کارگری و کارفرمایی با نماینده ولی فقیه در استان، غبار روبی و عطر افشانی گلزار شهدا، دیدار با خانواده معظم شهدای کارگر، برگزاری مسابقات ورزشی و فرهنگی برای جامعه کارگری و فرزندان آنها از مهمترین برنامه های این ایام است.

وی ادامه داد: همچنین برگزاری همایش پیشگیری از آسیب های اجتماعی و امتنان از نخبگان کار و تولید و برگزاری مراسم چهلمین روز شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی همزمان با دهه فجر در دستور کار قرار دارد.

امسال ۹۴ طرح تعاونی در زمینه های مختلف با ۱۱۷ فرصت شغلی و یک هزار و ۱۷۷ نفر عضو در لرستان تشکیل شده و در این مدت ۲۳ هزار نفر ساعت دوره های آموزشی مهارتی برای تعاونگران استان برگزار شده است.

آشتاب گفت:‌ این تعداد تعاونی، سرمایه بیش از یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان دارند و بیشترین آنها در خرم آباد، بروجرد و الیگودرز با محوریت حوزه های کشاورزی و صنعت ثبت شده است.

تعاونی‎های فعال لرستان ۲ هزار و ۸۳۶ واحد و از این تعداد ۴۷۸ تعاونی مربوط به بانوان است، حدود ۲۸ هزار نفر در تعاونی های لرستان مشغول به کار هستند و مشخصات ۱۲۵ هزار کارگر بیمه شده استان ثبت شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار