داوطلبانی که قبل از ورود به مجلس اشتغالزایی می کنند

خرم آباد (پانا)- بازار اشتغالزایی به عنوان یکی از شعارهای اصلی داوطلبان مجلس شورای اسلامی این روزها گرم شده و صدها جوان بیکار با فعالیت در ستادهای غیررسمی انتخاباتی کاری برای خود دست و پا کرده اند.

کد مطلب: ۱۰۰۹۰۵۵
لینک کوتاه کپی شد
داوطلبانی که قبل از ورود به مجلس اشتغالزایی می کنند

به گزارش پانا، هرچند مراجع مختلف بارها و بارها تبلیغات خارج از زمان رسمی اعلام شده را غیرقانونی و قابل پیگرد دانسته اند اما گوش شنوایی نیست وداوطلبان و حلقه نزدیکان آنها تبلیغات را از ماهها قبل آغاز کرده و عده ای نیز در این وضعیت مشغول انجام کارهای تبلیغاتی و میدانی داوطلبان هستند.

برخی تبلیغ کلامی می کنند و برخی هم مشاوره می دهند، بعضی ها به صورت مویرگی و نامحسوس در ادارات و محل کار برای نامزد مورد نظرشان تبلیغ می کنند و عده ای نیز با برپایی مجالس خانگی از این قافله ی سیاسی عقب نمانده اند.

اما در این میان افرادی هستند که به لطف تبلیغات داوطلبان ورود به مجلس، دارای شغل شده اند و با جدیت در انجام امور محوله تلاش می کنند، افرادی که بعضا جوانان تحصیلکرده و یا دانشجویانی هستند که فرصت را غنیمت شمرده و از آب گل آلود تبلیغات انتخاباتی ماهی می گیرند .

داوطلبانی که در حال حاضر در وضعیت " پیش نمایندگی" قرار دارند و تبلیغات را رمز پیروزی خود می دانند قبل از ورود به خانه سبز ملت با کارهایی همچون عضوگیری برای ستادهای انتخاباتی، جذب افرادی برای رای گیری در روستاها و مناطق حاشیه ای، طراحی و چاپ بنر و تراکت، دادن سفارشات به چاپخانه ها و حتی بکارگیری مدیران تلگرامی به صورت ۲۴ ساعته، اشتغالزایی کرده اند.

افراد مختلفی برای مشاوره، نظرسنجی، افکارسنجی، تدوین برنامه، خلق شعارهای نو و جذاب، طراحی کمپین انتخاباتی، تبلیغات محیطی از عکاسی تا چاپ پوستر و بیلبورد، طراحی و راه‌اندازی وب‌سایت حرفه‌ای، ساخت مستند انتخاباتی، طراحی کمپین‌های فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، ساخت و پخش پیامک و انواع فیلم و فایل های صوتی مشغول بکار هستند که بدون شک فقط به دلیل عرق شخصی این کارها را انجام نمی دهند و شاید الان و یا بعد از انتخابات و ورود فرد مورد نظر به خانه ملت، انتظاراتی دارند.

به هرحال این افراد یا در ازای گرفتن مبالغی به عنوان حق الزحمه برای داوطلبان کار می کنند و یا اینکه انتظار آنها در صورت ورود کاندیدای مورد نظرشان به مجلس، گرفتن امتیازاتی از جمله اشتغال و استخدام است.

از طرفی سفره های رنگین تالارها و مجالس خانگی، افرادبسیاری را مشغول کرده از قصاب و مسوول خرید گرفته تا آشپز و مدیر داخلی مراسم و گردانندگان مهمانی، می توان گفت این روزها به لطف داوطلبان ورود به نمایندگی برای خدمت به مردم، شهروندان در نقاط مختلف شهر و روستاها سر کار هستند.

چاپخانه ها هم بیکار ننشسته اند و بسته های متنوع ویژه برای چاپ و تکثیر تراکت و کارت های تبلیغاتی در نظر گرفته اند و از طرفی شیفت های کاری تالارهای شهر نیز زیاد و رقابت نانوشته ای میان زوج های جوان برای نوبت مراسم عروسی با داوطلبانی که سفره مهمانی انها در تالارها پهن شده شکل گرفته است.

حال باید منتظر ماند و دید داوطلبانی که خود را شیفتگان خدمت به مردم معرفی می کنند تا چه اندازه در پساانتخابات روند کنونی مبنی بر ارتباط با مردم و بودن در میان آنها را ادامه می دهند و تا چه میزان برای ایجاد اشتغال پایدار و واقعی جوانان تلاش خواهند کرد چراکه بازسازی اعتماد عمومی کاری به مراتب دشوارتر از راهیابی به بهارستان است.

سهم مردم ۱۱ حوزه انتخابیه لرستان از خانه ملت ۹ نفر است که بدون شک با توجه به وضعیت بیکاری در این استان، اشتغالزایی از مهمترین خواسته های طرفداران انتخاباتی است و بسیاری از جوانان و خانواده ها به امید تحقق این امر گرد داوطلبان جمع شده اند تا شاید روزنه امیدی بر بحران تاریک بیکاری باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار