پاشایی: سازمان اثر بخش و کار آمد با اصلاح فرآیند،بهره وری ایجاد می کند

تبریز(پانا) - جلسه مشترک شورای معاونین اداره کل و مدیران و روسای آموزش و پرورش نواحی و مناطق آذربایجان شرقی در باشگاه فرهنگیان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۰۸۹۴۰
لینک کوتاه کپی شد
پاشایی: سازمان اثر بخش و کار آمد با  اصلاح فرآیند،بهره وری ایجاد می کند

مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: سازمان یک سیستم با اجزایی مختلف برای رسیدن به هدفی مشخص است و دارای سه موضوع ورودی، فرآیند و خروجی است.
وی افزود: ورودی در آموزش و پرورش منابع مالی ، منابع انسانی، تجهیزات وفضا است. زمانی که در داده ها و داشته ها مشکل داریم باید به تغییر فرآیند فکر کنیم و فرآیند مسیری است که باید برای رسیدن به هدف طی کرد.
پاشایی ضمن بیان اینکه خروجی محصول نهایی و انتظارات است، گفت: فرآیندها، اول باید اصلاح شود و این موضوع با کمتر پیشنهاد کردن و بیشتر تعامل کردن فراهم می شود.
وی خاطر نشان کرد: اگر تقریب وتغییرنگرشها را انجام دهیم و آنها را اصلاح کنیم ، دیگران را نیز می توانیم با این روش مشارکت دهیم و مهمتر اینکه از همدیگر یاد بگیریم.آگاهی و دانش افزایی درموضوعها در اصلاح فرآیندها بسیار مهم است.
مدیر کل آموزش و پرورش استان افزود: باید با مثبت نگری فرآیندها را اصلاح کنیم.انگیزه مندی با تشویق کارکنان توسط نقش اول سیستم ایجاد می شود.
وی با تاکید بر اینکه اعتماد جمعی در آموزش و پرورش باید ایجاد شود خاطر نشان کرد: اعتماد اطمینان می آورد و اطمینان اعتماد. مناسبات انسانی و ارزیابی لازمه سیستمی موفق است. روابط انسانی و کار بدون حاشیه در اصلاح فرآیندها بسیار اهمیت دارد.

پاشایی نقش اول بازی را دست زدن به فرآیندها برای رسیدن به هدف تیم سازی عنوان کردو گفت: عملکرد گروهی مد نظر است.یک تصمیم به چندین نفر مربوط است نه تنها یک نفر. درست تصمیم بگیریم و راه کار ارائه دهیم.
وی هم افزایی مثبت را تکان دادن فرآیندها و تبدیل منابع به منافع عنوان کرد و افزود: جمع شدن چند نفر برای رسیدن به نتیجه بهتر است. مهارتهای به کار گرفته شده در تیم، مکمل یکدیگرند. ضعف اعضای تیم توسط هم تیمیها پوشش داده می شود.
مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: دنیا بدون تیم سازی اداره نمی شود. توانایی حل مساله در تیم بسیار مهم است.اگر در سیستم مساله به وجود بیاید باید تیم بتواند آنرا حل کند.توانایی حل مساله گره ها را باز می کند.
وی در ادامه افزود: تیم باید توانایی بالایی برای شنوایی داشته باشد. تیم سازی خوب و تصمیم مناسب اصلاح فرآیند را به دنبال دارد و سازمان اثر بخش و کار آمد به وجود می آید، درنتیجه بهره وری ایجاد می شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان افزود: تمام برنامه های آموزش و پرورش با هدف تربیت انجام می گیرد.اگر بتوانیم قدمی در این راه برداریم مطلوب سیستم خواهد بود.
وی در ادامه گفت: این کار پیچیده، کار هر کسی نیست.تربیت کلید واژه دستگاه تعلیم و تربیت است. در کنار چشم انداز باید اهدافی وجود داشته باشد.
پاشایی خاطر نشان کرد: تا کنون رتبه بندی به صورت عام اجرا شد. از این پس کاربردی و مستنداتی و به شکل علمی رتبه بندی انجام خواهد شد.

وی با تاکید بر حضور فرهنگیان و دانش آموزان در راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: دهه فجر نمایشگاه بیان دستاوردهای انقلاب است. حضور مردم و دانش آموزان و فرهنگیان با محوریت مدرسه و دانش آموزان باید پر رنگ باشد. تشویق حضور رای اولینها در انتخابات وظیفه ماست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار