یک هزار و ۱۴۶ پروژه در کرمانشاه افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود

کرمانشاه (پانا) - استاندار کرمانشاه اعلام کرد که در ایام دهه فجر امسال یک هزار و ۱۴۶ پروژه با اعتباری بالغ بر ۶ هزار و ۸۷۰ میلیارد تومان در استان افتتاح و کلنگ زنی می‌شود.

کد مطلب: ۱۰۰۸۹۲۸
لینک کوتاه کپی شد
یک هزار و ۱۴۶ پروژه در کرمانشاه افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود

هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه اظهارداشت: براساس برآوردهای انجام شده، این پروژه‌ها برای هفت هزار و ۴۴۶ نفر اشتغالزایی خواهند داشت.

وی با اشاره به رونق اقتصادی ایجاد شده در کرمانشاه گفت: از شهریور ماه امسال تا ابتدای بهمن ماه، ۸۲۱ مورد سرمایه گذاری در استان به ثبت رسیده است.

استاندار کرمانشاه، سیستم بانکی را در ایجاد رونق تولید موثر دانست و گفت: در یک سال گذشته سیستم بانکی یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره به منظور ایجاد اشتغال در کرمانشاه پرداخت کرده است.

بازوند تاکید کرد: تجربه ۲ سال اخیر نشان داد با برنامه ریزی مناسب و تلاش و همدلی می توان بر مشکلات غلبه کرد و زمینه بهبود وضعیت اشتغال و سرمایه گذاری در استان را فراهم کرد.

وی تدوین سندهای اشتغال، رونق تولید و بهبود کسب و کار را بسیار ارزشمند دانست و گفت: حرکت و تلاش در مسیر اجرای این برنامه ها موجب کاهش نرخ بیکاری، بهبود فضای کسب و کار، بهبود نرخ مشارکت استان و کاهش نرخ تورم استان شد که بسیار قابل تقدیر است.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: تلاش می کنیم تا سال ۱۴۰۰ نرخ بیکاری استان به میانگین کشوری برسد و کرمانشاه به لحاط نرخ تورم جزو پنج استان ارزان قیمت کشور باشد. همچنین در حوزه فضای کسب و کار جزو ۱۰ استان جذاب برای سرمایه گذاری باشیم.

بازوند جذب سرمایه گذارهای چینی را یک موفقیت بزرگ برای استان در حوزه جذب سرمایه گذاری خارجی دانست و گفت: همه مدیران موظفند تسهیل گری لازم را در راستای اجرای سریعتر این پروژه انجام دهند.

سرمایه گذاری هفت هزار میلیاردی دولت در پتروشیمی کرمانشاه

وی کرمانشاه را قطب پتروشیمی کشور دانست و اظهار داشت: دولت در شرایط تحریم حاضر شده که هفت هزار میلیارد تومان برای ساخت پروژه پتروشیمی اسلام آبادغرب سرمایه گذاری کند. این سرمایه گذاری نشان از اراده دولت برای کاهش نرخ بیکاری در استانی مانند کرمانشاه است.

استاندار کرمانشاه به تعیین تکلیف پالایشگاه آناهیتا پس از هفت سال اشاره کرد و افزود: وزارت رفاه اکنون نسبت به فروش سهام آن اقدام کرده است و شستا و صندوق ملی سهام آن را به یک شرکت حقوقی واگذار کرده است و مابقی نیز در نظارت خود وزارت نفت قرار دارد.

استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود به طرح احداث جاده زله زرد اشاره و عنوان کرد: جاده زله زرد به سومار یک پروژه بسیار مهم است که موجب توسعه بازرگانی و مبالاتی استان و تقویت اقتصاد شهرستان گیلانغرب می شود.

بازوند همچنین به موضوع انتخابات اشاره کرد و اظهار داشت: انتخابات نمایش اقتدار جمهوری اسلامی است لذا در هر چه بهتر برگزار شدن آن باید همه مسوولین کمک کنند و پای کار باشند.

وی گفت: حضور مردم در انتخابات امسال به خاطر شرایط حساسی که در آن قرار داریم بسیار مفید و مهم است و باید به یک انسجام ملی تبدیل شود و دشمنان را بیش از پیش ناامید کند.

استاندار کرمانشاه بر بی‌طرفی مدیران تاکید کرد و بیان داشت: مدیران نباید از کاندیدای خاصی حمایت کنند در صورت مشاهده با چنین عملی برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

بازوند همچنین با بیان اینکه ۶۲۱ پروژه گازرسانی به روستاها اکنون در دست اقدام است، افزود: در سال ۹۲ در ۲۰۹ روستا گاز رسانی صورت گرفته بود اما امروز در هزار و ۳۲۱ روستا عملیات گازرسانی انجام شده که نشان از عملکرد موفق و سرعت بالای گازرسانی دارد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار