اجرای ۱۶۶ فقره احکام قلع و قمع بنا در اراضی باغی و زراعی آذربایجان غربی

ارومیه (پانا) - فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی آذربایجان غربی از اجرای ۱۶۶ فقره احکام قلع و قمع و تخریب ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی استان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۰۸۸۲۵
لینک کوتاه کپی شد
اجرای ۱۶۶ فقره احکام قلع و قمع بنا در اراضی باغی و زراعی آذربایجان غربی

سرهنگ اکبر نام آور از اراضی کشاورزی آذربایجان غربی که به مناسبت گرامیداشت هفتم بهمن ماه سالروز تاسیس سازمان امور اراضی کشور در محل دفتر مدیریت امور اراضی استان ترتیب یافت با اعلام این خبر اظهار کرد: با آغاز فعالیت یگان حفاظت از اراضی کشاورزی استان از ۵ مرداد ماه سال جاری، اهتمام ویژه در جهت افزایش ضریب حفاظت از اراضی کشاورزی در سطح استان در دستور کار قرار دارد.

نام آور با اشاره به سایر اقدامات پیشگیرانه این یگان در حوزه حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی در استان اضافه کرد: یگان حفاظت از اراضی کشاورزی در سازمان امور اراضی با هدف حفاظت از اراضی زراعی و باغی فعالیت خود رادر بهمن ۹۷ آغاز کرده و در راستای آن با استقرار یگان حفاظت در سازمان جهاد کشاورزی استان‌ها، تخلفات و تغییر کاربری امور اراضی زراعی و باغی از طریق یگان پیگیری می‌شود.

وی ادامه داد: نظارت بر اراضی واگذار شده، حفظ اراضی کشاورزی و جلوگیری از تغییر کاربری‌های غیر مجاز و گشت‌های ویژه برای حفظ اراضی از اهداف راه اندازی سامانه ارتباط مردمی ۱۳۱ و گشت ویژه حفاظت از اراضی کشاورزی است که این سامانه با هدف ارتباط مردمی به صورت شبانه روزی آماده دریافت هر گونه خبر‌ها و اطلاعات مردمی در این خصوص است.

نام آور با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای راه اندازی یگان حفاظت از اراضی کشاورزی استان تصریح کرد: انتقال گشت‌های حفاظت از اراضی کشاورزی مرکز استان به یگان و به صورت پایلوت در سطح کشور، احیای سامانه cms برای پایش گشت‌ها، احیای سامانه crm جهت ثبت گزارشات و پایش عملکرد گشت‌های یگان، شناسایی تفکیک کنندگان اراضی کشاورزی و زمین خواران و تشکیل پرونده درپلیس امنیت اقتصادی و نظارت منطقه‌ای با سامانه Google earth و گزارش آنلاین به گشت‌ها از اهم این اقدامات است.

وی ادامه داد: طرح استخراج آمار روستا به روستای ساخت و ساز‌های غیر مجاز و شفاف سازی آماری برای مهندسی اقدامات و اتخاذ تدابیر لازم جهت پیشگیری و برخورد بامتخلفین تغییر کاربری‌های غیر مجاز در دست اجراست.

فرمانده یگان حفاظت امور اراضی استان هجوم شهرنشینان به روستا‌ها و ساخت ویلا‌ها در زمین‌های کشاورزی را باعث به وجود آمدن برخی آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی برای روستاییان اعلام و یاد آور شد: علت اصلی آلودگی هوای شهر‌ها سرانه کم فضای سبز و تغییر کاربری‌های غیر مجاز زمین‌های کشاورزی است.

وی از شهروندان خواست که برای جلوگیری از ضرر و زیان مالی قبل از هرگونه خرید اراضی کشاورزی جهت ساخت و ساز در سطح شهرستان با مراجعه به مدیریت امور اراضی جهاد کشاورزی شهرستان مربوطه در خصوص استعلام یا صدور مجوز در این زمینه اقدام کنند.

همچنین فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی استان ضمن اشاره به مشکلات و موانع موجود در مسیر حفظ کاربری اراضی کشاورزی، بر فرهنگ‌سازی وافزایش هماهنگی دستگاه‌های ذیربط در این زمینه تاکید کرد و خواستار مشارکت همگانی و استفاده از ظرفیت‌های صدا و سیما، اصحاب رسانه و نیز همکاری دیگر یگان‌های دست‌اندر کار در جهت افزایش اگاهی عمومی در این زمینه شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار