۳۱ وقف جدید در یزد ثبت شد

یزد(پانا)- مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان یزد از ثبت ۳۱ وقف جدید از ابتدای امسال تاکنون در استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۰۸۸۰۴
لینک کوتاه کپی شد
۳۱ وقف جدید در یزد ثبت شد

به نقل از ایرنا حجت‌الاسلام حسین زارع زاده در جمع خبرنگاران افزود: بیشترین وقف‌های ثبت شده مربوط به شهرستان‌های تفت و یزد می‌باشد که به ازای هر دوازده روز متوسط یک وقف جدید به ثبت رسیده است.

وی تعداد کل موقوفات استان را ۱۴ هزار و تعداد کل رقبات را بیش از ۳۶ هزار رقبه اعلام کرد و گفت: موقوفات استان شامل موقوفات متصرفی و غیرمتصرفی می‌شود که موقوفات متصرفی یا متولی ندارد یا متولی دارد و مسئولیت آن را بر عهده اوقاف قرار داده شده و موقوفات غیرمتصرفی متولی خاص دارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد با اشاره به اینکه ۷۵۶ جلد سند مالکیت برای موقوفات در استان اخذ شده است اظهار داشت: در این راستا ۱۸۳ هکتار از اراضی موقوفه سند دار شد.

وی از تعیین تکلیف دعاوی سطح ملی به تعداد ۷۷ پرونده خبر داد و افزود: ۶۲ پرونده له موقوفه و ۱۵ موقوفه علیه موقوفه هستند.

زارع زاده ادامه داد: همچنین ۲۰۶ پرونده سطح عادی تعیین تکلیف شده که ۱۸۸ پرونده له موقوفه و ۱۸ موقوفه علیه موقوفه هستند و ۴۵۰ پرونده در محاکم استان در جریان است و ۷۹ پرونده حکم آن اجراییشده است.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان یزد با اشاره به ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و برگزاری سوگواره یاس نبوی در آستان امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان اظهار داشت: این برنامه‌ها در ۵۰ امامزاده و بقعه شاخص استان در حال برگزاریست و تا عصر روز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) ادامه دارد.

وی افزود: مراسم سوگواره یاس نبوی در روز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) با حضور دستجات عزاداری در آستان مبارک امامزادگان و بقاع شاخص استان، برگزار وهمچنین عصر روز شهادت هم ویژه برنامه «رهروان یاس نبوی» را با حضور بانوان عزادار برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام زارع زاده گفت: اقامه نماز جماعت ظهر روز شهادت، قرائت خطبه فدکیه و زیارت حضرت زهرا(س)، اطعام عزاداران در بقاع متبرکه شاخص، برگزاری محافل انس با قران کریم، برپایی خیمه‌های معرفت و... از جمله برنامه‌های بقاع متبرکه در برگزاری سوگواره یاس نبوی خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار