مدیرعامل ‌آب و فاضلاب استان تهران :60درصد جمعیت استان تهران به شبکه فاضلاب متصل هستند

پاکدشت (پانا)- تصفیه خانه هفتم آب استان تهران با هدف تامین آب شرب نواحی جنوب شرق استان تهران با حضور رئیس جمهور در روستای توچال شهرستان پاکدشت به بهره‌برداری رسید.

کد مطلب: ۱۰۰۸۸۰۲
لینک کوتاه کپی شد
مدیرعامل ‌آب و فاضلاب استان تهران :60درصد جمعیت استان تهران به شبکه فاضلاب متصل هستند

محمدرضا بختیاری مدیرعامل ‌آب و فاضلاب استان تهران در مراسم افتتاح آبرسانی به شهرستانهای جنوب شرق استان که با حضور حجت السلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور و سایر مسئولین اداره آب و فاضلاب جنوب شرق تهران افتتاح شد اظهار کرد: با بهره برداری از این پروژه شهرستانهای جنوب شرق تهران شامل مناطق قیامدشت، خاورشهر، خاوران، نازی آباد، شوش، یافت آباد، پاکدشت، ورامین، قرچک، باقرآباد و خیرآباد از تصفیه خانه هفتم تهران از سد ماملو تحت پوشش قرار می گیرند و کیفیت آب این مناطق مانند آب شمال کشور ارتقاء می یابد.

او در ادامه با اشاره به این که تصفیه خانه هفتم تهران که از سد ماملو تغذیه می شود در پاکدشت واقع شده،اذعان کرد: این تصفیه خانه در دو مدل طراحی شده بود که مدل نخست آن در سال دی ماه سال ١٣٩٤ توسط ریاست جمهوری افتتاح و ساخت مدل دوم سال١٣٩٦ آغاز شدو شبکه انتقال آب از این تصفیه خانه به شهرستان پیشوا نیز تا دوماه آینده عملیاتی می شود.

بختیاری اظهار کرد: سی و پنج درصد آب شرب کشور در استان تهران مصرف می شود که در بقیه استانها این رقم حدود هشت درصد است وافزود:هفتاد وهفت درصد شبکه فاضلاب در تهران اجرا شده وشهرداری، شورای اسلامی شهر و نیروی انتظامی استان تهران همکاریهای خوبی با این شرکت برای اجرای شبکه فاضلاب داشتند.

او تاکید کرد: اکنون ۶۰ درصد جمعیت استان تهران به شبکه فاضلاب متصل هستند ضمن اینکه درصدد هستیم تا با سرعت بیشتری تصفیه خانه های تهران را جهت بهره وری مردم به بهره برداری برسانیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار