کاظمی: وظیفه مهم ما به عنوان یک بسیجی متلبس شدن به فرهنگ بسیجی است

تهران (پانا) - فرمانده پایگاه مقاومت بسیج شهید شهسواری تاکید کرد که امروز مهمترین وظیفه ای که به عنوان یک بسیجی در کنار همه ماموریت‌ها و وظایفی که به لحاظ اداری و ساختاری به عهده داریم این است که باید متلبس به فرهنگ بسیجی باشیم. 

کد مطلب: ۱۰۰۸۷۴۴
لینک کوتاه کپی شد
کاظمی: وظیفه مهم ما به عنوان یک بسیجی متلبس شدن به فرهنگ بسیجی است

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، علیرضا کاظمی در جلسه شورای هماهنگی پایگاه مقاومت بسیج شهید شهسواری حوزه ستادی گفت: شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی را باید سیدالشهدای مدافع حرم دانست و اینکه خداوند ایشان را به این مقام والا در جهان تبدیل کرد نتیجه اخلاص و خدمت و جهاد در راه خدا تا آخرین نفس بود.

او ادامه داد: شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی بایدتوسط اندیشمندان، صاحب نظران و تحلیلگران سیاسی دنیا مورد تحلیل و بررسی قرار گیرد.

فرمانده پایگاه مقاومت بسیج شهید شهسواری گفت: شهید سپهبد حاج قاسم سلمیانی قرابت و نزدیکی زیادی با مقام معظم رهبری داشتند و این قرابت و نزدیکی کم سابقه بود.

او ادامه داد: بودن در مجموعه بسیج برای ما افتخار است و جای شکر دارد شاید یکی از مسیرهای عاقبت به خیری ما در نظام جمهوری اسلامی ایران این است که در قافله و کاروان بسیج باشیم و هرچقدر خودمان را به شاخص‌های فرهنگ بسیجی نزدیکتر کنیم عاقبت به خیری بیشتری نصیب ما می‌شود.

او اشاره کرد: امیدواریم در هر جایگاهی و هر شرایط زمانی که هستیم بتوانیم طلایه دار فرهنگ بسیجی باشیم و الگوهای عملی برای معرفی یک بسیجی و فرهنگ بسیجی در درون جامعه باشیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: امروز مهمترین وظیفه ای که به عنوان یک بسیجی در کنار همه ماموریت‌ها و وظایفی که به لحاظ اداری و ساختاری به عهده داریم این است که باید متلبس به فرهنگ بسیجی باشیم.

او اشاره کرد: فرهنگ بسیجی یعنی فرهنگ خدامحوری، فرهنگ نماز اول وقت، فرهنگ انس با قرآن، فرهنگ تواضع فروتنی، فرهنگ خدمت بی منت به مردم، مدیریت جهادی، ولایت پذیری، ولایت مداری و عشق به شهادت و خداوند منان است که در واقع بسیجی بودند می تواند این زمینه ها را برای ما فراهم کند.

کاظمی گفت: مهمترین مسئله ای که در بسیج باید داشته باشیم افق بلند و نگاه بلندی برای توسعه و ترویج فرهنگ بسیج است و در کنار همه مسئولیت‌ها نباید از یادمان برود و بسیج را به یک اجتماع کوچک و فعالیت کوچک تنزل بدهیم البته این موارد هم لازم است آنچه مهم تر از همه اینها است الگو بودن در یک جامعه و تلاش در جهت ارتقای فرهنگ بسیجی است که می تواند همه ما و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را بیمه کند.

او گفت: امیدواریم همه ما بتوانیم به عنوان یک تیم در پایگاه مقاومت بسیج شهید شهسواری، یک پایگاه الگو و نمونه را در تراز شاخص بسیج فرهنگیان کشور ارائه دهیم.

فرمانده پایگاه مقاومت بسیج شهید شهسواری با بیان اینکه مقام معظم رهبری طی پیامی به پنجاه وچهارمین نشست اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا، حوادث مهم اخیر از جمله شهادتها، قدرت‌نمایی‌های نظامی و حضور بی‌نظیر مردمی را نشانه‌های سربرآوردن پدیده‌ای تاریخ‌ساز برشمردند و تأکید کردند: گام دوم انقلاب اسلامی باید بتواند این پدیده را به کمال برساند و شما می‌توانید در شمار این برگزیدگان تاریخ‌ساز باشید.

او خاطرنشان کرد: امید است کلید واژه "پدیده تاریخ ساز" که مقام معظم رهبری در این پیام به آن اشاره کرده اند نوید بخش نزدیکی ظهور امام عصر (ارواحنا فداه) باشد و گام دوم انقلاب راه موفقیت جمهوری اسلامی ایران در عرصه مبارزه با امپیرالیسم غرب و شرق و نابودی اسرائیل و محقق کردن زمینه های ظهور امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) در آینده نزدیک باشد.

فرمانده پایگاه مقاومت بسیج شهید شهسواری ادامه داد: فعال بودن مطالبه گری و رسیدن به یک درک مشترک در مرکز بسیج فرهنگیان وزارت آموزش و پرورش در رأس هرم می‌تواند به زیرمجموعه‌ها در سایر پایگاه ها انگیزه، فعالیت، برنامه و جهت بدهد.

او اشاره کرد: ما تصمیم گرفتیم در راستای ماموریت‌هایی که مرکز بسیج فرهنگیان وزارت آموزش و پرورش تعیین می کند به سهم خود تلاش کنیم به پایگاه مقاومت بسیج شهید شهسواری تعالی ببخشیم.

در ادامه علینقی یزدانپناه، جانشین سابق فرمانده پایگاه مقاومت بسیج شهید شهسواری گفت: آوردگاه بسیج فرصتی برای خدمت خالصانه و میدانی برای خودسازی است.

او اشاره کرد: نباید در جریان های مختلف منفعل عمل کنیم بلکه باید با شناخت جبهه اصلی خالصانه به جهاد بپردازیم.

سپس در ادامه جلسه محمدرضا مسیب زاده، مدیرکل اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش و جانشین فرمانده پایگاه مقاومت بسیج شهید شهسواری گفت: باید فرهنگ و تفکر بسیجی را حاکم بر امور و فعالیت‌های خود کنیم .

او ادامه داد: با اهتمام مرکز بسیج فرهنگیان و اداره کل قرآن، عترت و نماز دارالقرآن بسیج فرهنگیان حوزه ستادی راه اندازی شد و امیدواریم همه اعضای بسیج فرهنگیان از مواهب و ثمرات آن بهره مند شوند.

جانشین فرمانده پایگاه مقاومت بسیج شهید شهسواری اشاره کرد: فارغ از همه ماموریت ها و مسائل عمومی کار بسیج ارائه کارخوب و با کیفیت است و امیدواریم در پایگاه مقاومت بسیج شهید شهسواری بتوانیم فعالیت ها و اقدامات باکیفیت ارائه کنیم.

در پایان جلسه توسط علیرضا کاظمی، فرمانده پایگاه مقاومت بسیج شهید شهسواری از زحمات علینقی یزدان پناه به عنوان جانشین سابق فرمانده پایگاه و اسماعیل بحری زاده مدیر سابق تحلیل و بررسی پایگاه تقدیر و احکام اعضا شورای فرماندهی پایگاه به آنها اعطا شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار