برگزاری همایش ملی تجلیل از هنرمندان نامی شهرستان اسلامشهر

اسلامشهر (پانا) - فرماندار اسلامشهر مسئولین انجمن های فرهنگی و هنری شهرستان در سالن جلسات فرمانداری منطقه دیدار و گفتگو کرد.

کد مطلب: ۱۰۰۸۷۳۳
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری همایش ملی تجلیل از هنرمندان نامی شهرستان اسلامشهر

در ان نشست مسعود مرسلپور فرماندار اسلامشهردر سخنانی اظهار کرد: شهرستان اسلامشهر در اکثر شاخه های فرهنگ و هنر از هنرمندان نامی و بزرگی برخوردار است که متأسفانه مردم اسلامشهر آشنایی زیادی با این افراد ندارندو هدف از برگزاری همایش ملی تجلیل از هنرمندان نامی اسلامشهر علاوه بر تکریم و قدردانی از تلاش های و فعالیت این هنرمندان، شناساندن آنها به مردم اسلامشهر و سایر هموطنانمان است.

او در ادامه افزود: هنر به عنوان یک پدیده الهی هیچ حد و حصری ندارد و می توان در زندگی پیامبر اکرم(ص)، ائمه معصومین (علیهم السلام) و اولیاء الهی نیز جلوه هایی از هنر را مشاهده کرد.

اوگفت: سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را نیز می توان یکی از چهره های هنرمند بزرگ این کشور نامید، چرا که با اخلاق، منش و اخلاص خود توانسته در بسیاری از کشورها اثر بخش و الهام بخش باشد.

مرسلپور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ و هنر در جامعه نقش بسزایی در کاهش جرایم خواهد داشت، اذعان کرد: هنرمندان می توانند ذائقه فکری آحاد جامعه را به سمت ارزش های والای انسانی و الهی سوق دهند.

او با بیان اینکه اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان بانک اطلاعاتی هنرمندان شهرستان را در دست تهیه دارد ادامه داد: از تمامی ظرفیت های شهرستان برای حمایت از هنرمندان و انجمن های فرهنگی و هنری استفاده خواهیم کرد.

نماینده عالی دولت در شهرستان اسلامشهر در ادامه به اهمیت فعالیت انجمن قرآن و نهج البلاغه در شهرستان اشاره کرد و تصریح کرد: کرسی های تلاوت قرآن کریم در این شهرستان از رونق فراوانی برخوردار است اما متاسفانه نهج البلاغه همچنان در جامعه ما مهجور است و اعضای این انجمن باید تلاش مضاعفی در این حوزه داشته باشند.

در این جلسه که علیرضا جعفری معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی فرماندار و میثم مرادی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز حضور داشتندو مسئولان انجمن های فرهنگی و هنری شهرستان به بیان دغدغه ها، انتظارات و پیشنهاداتشان پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار