گسترش چتر حفاظتی در مناطق کوهستانی لرستان

خرم‌آباد (پانا)- مدیرکل حفاظت مجیط زیست لرستان گفت: نوبت کاری ماموران یگان حفاظت در مناطق کوهستانی، ارتفاعات و زیستگاه های حساس استان با توجه به بارش برف و برودت هوا افزایش یافت.

کد مطلب: ۱۰۰۸۷۰۰
لینک کوتاه کپی شد
گسترش چتر حفاظتی در مناطق کوهستانی لرستان

مهرداد فتحی بیرانوند روز دوشنبه ضمن هشدار به متخلفان زیست محیطی که قصد سوء استفاده از سرما و بارش برف زمستانی برای شکار جانوران را دارند گفت: اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان اقدام به افزایش نوبت کاری ماموران یگان حفاظت در مناطق کوهستانی و زیست گاههای استان نموده تا علاوه بر حفاظت از گونه های جانوری از بروز هرگونه تخلف زیست محیطی جلوگیری کنند.

وی عنوان کرد:با توجه به بارش شدید برف و برودت هوا در مناطق کوهستانی و پیشگیری از هرگونه مشکل برای حیات وحش جهت تامین منابع غذایی، توزیع علوفه و دانه در پناهگاه حیات وحش سفید کوه ازنا و سایر نقاطی که امکان حضور گونه های جانوری وجود دارد، توسط محیط بانان استان صورت گرفت.

وی با بیان اینکه علوفه دهی به حیات وحش در فصل زمستان به دلیل برف و کولاک انجام می شود تصریح کرد: جهت توزیع علوفه در زیستگاههای حیات وحش، تشکل های مردم نهاد و دوستداران محیط زیست، محیط بانان را همراهی کردند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان از مردم استان تقاضا کرد: با توجه به شرایط نامساعد جوی در صورت نزدیک شدن پرندگان و پستانداران به کنار جاده ها یا مناطق مسکونی حاشیه شهرها به خصوص اماکن روستایی نسبت به حمایت از این حیوانات اهتمام داشته و ضمن خودداری از آزار یا کشتن آنها، با سامانه ۱۵۴۰ ارتباط برقرار نموده و ماموران محیط زیست را از ورود جانواران به محل سکونت خود آگاه کنند.

فتحی افزود: با توجه به شرایط جوی و بارش برف و برودت هوا در اغلب نقاط استان، امکان نزدیک شدن گونه های جانوری وحشی به مناطق مسکونی در اطراف روستاها و حتی بافت های شهری وجود دارد.

وی از تمامی شهروندان و علاقمندان محیط زیست، تقاضا کرد: در صورت مشاهده این موضوع، ضمن اطلاع به ماموران یا مراجعه به نزدیک‌ترین پاسگاه محیط زیست، نهایت همکاری را برای جلوگیری از آسیب به این گونه های جانوری ارزشمند به عمل آورند.
فتحی بیرانوند ادامه داد: با توجه به بارش زیاد برف در ارتفاعات و زیستگاه‌های جانوری از خیرین، دوست‌داران محیط زیست و ساکنین روستاهای اطراف مناطق در خواست داریم اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان را در تامین علوفه مورد نیاز حیات وحش علف خوار و توزیع آن در زیستگاه های حیات وحش یاری نمایند و جهت هماهنگی با سامانه شبانه روزی۱۵۴۰ تماس بگیرند

وی عنوان کرد: بدیهی است ادارات حفاظت محیط زیست در سطح استان نیز همانند سالهای گذشته، تمهیدات لازم را برای کمک رسانی و امداد به حیات وحش استان را انجام خواهند داد.

۱۱۲ مامور یگان حفاظت محیط زیست در لرستان انجام وظیفه می کنند که ۹۵ نفر از این تعداد محیط بان هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار