هرمزگان میزبان برگزاری هفدهمین دوره مسابقات کاردانش کشور می شود

هرمزگان(پانا)- برای اولین بار آموزش و پرورش هرمزگان میزبان برگزاری هفدهمین دوره مسابقات کاردانش کشور می شود.

کد مطلب: ۱۰۰۸۶۸۹
لینک کوتاه کپی شد
هرمزگان میزبان برگزاری هفدهمین دوره مسابقات کاردانش کشور می شود

موسی دادی زاده مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان در نشست خبری صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: پنجمین مرحله از هفدهمین دوره مسابقات علمی کاربردی هنرجویان هنرستان های کاردانش سراسر کشور برای اولین بار با حضور ۲۰۳ نفر شرکت کننده از ۲۹ استان کشور از ۱۳ الی ۱۵ بهمن ماه ۹۸ در هرمزگان برگزار می شود.

وی افزود: تا کنون ۴ مرحله در کشور برگزارشده که در مرحله اول ۱۰۰ هزار نفر ، در مرحله دوم که تئوری استانی بوده ۱۴هزار و ۵۰۸ نفر شرکت کننده از سراسر کشور داشته که از این تعداد ۴۴۷ نفر هرمزگانی بوده اند و مرحله سوم نیز که مرحله عملی استانی بوده و سوم آذرماه برگزار گردیده از ۴ هزار و ۵۵۰ شرکت کننده، ۱۸۴ نفر از استان هرمزگان بوده اند و در چهارمین مرحله نیز ۸۲ نفر شرکت کننده از هرمزگان در کشور حضور داشتند.

دادی زاده با اشاره به لزوم ارتقاء کیفی هنرستان ها در راستای پیشبرد اهداف رونق تولید، گفت: مطابق منویات مقام معظم رهبری و لزوم پرداختن به مشاغل تولیدی و نیز آشنائی و هدایت دانش آموزان به رشته های فنی حرفه ای، مسابقات علمی کاربردی هنرجویان هنرستان های کاردانش هرساله برگزار می گردد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان هرمزگان خاطر نشان ساخت: استان هرمزگان به علت بالا بودن جذب هنرجویان از میانگین کشوری در دوسال اخیر و پیشرفت های علمی هنرستان های آن، برای اولین بار در آموزش و پرورش استان، میزبانی هفتدهمین مسابقات هنرجویان هنرجویان کاردانش سراسر کشور به هرمزگان واگذار شد.

دادی زاده ادامه داد: این مسابقات در تاریخ های اعلام شده همزمان در ۶ مرکز و در دو شهرستان شامل؛ چهار هنرستان در بندرعباس، هنرستان کشاورزی در شهرستان رودان و همچنین مرکز فنی حرفه ای شماره یک شهر بندرعباس برگزار می گردد.

وی در ادامه افزود: از ۱۰۲ نفر داور و ناظر در این رقابت ها، ۲۸ نفر از استان هرمزگان هستند که باعث نیرو سازی و توانمند سازی نیروی انسانی استان می شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان هرمزگان تصریح کرد: این مسابقات در ۳۴ عنوان رشته و در چهار بخش صنعت، خدمات، هنر و کشاورزی برگزار خواهد شد و در هر رشته ۶ هنرجوی برتر کشور در بخش تئوری حضور دارند که در یک رقابت عملی ۸ ساعته، مهارت و دانش خود را در مقایسه با دیگران محک خواهند زد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار