همایش مدیران مدارس و مراکز غیردولتی شهرستان بندرعباس

هرمزگان(پانا)-با حضور مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش همایش مدیران مدارس و مراکز غیردولتی شهرستان بندرعباس در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان استان هرمزگان برگزار گردید.

کد مطلب: ۱۰۰۸۶۶۶
لینک کوتاه کپی شد
همایش مدیران مدارس و مراکز غیردولتی شهرستان بندرعباس

سعید صالح مدیر کل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش در این همایش با اشاره به نقش مشارکت در حوزه غیردولتی آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش برای اینکه بتواند به اهداف خودش برسد نیازمند این است که همه ارکان و همه کسانی که در چرخه آموزش هستند در آن مشارکت داشته باشند.

وی افزود: اگر بخواهیم آموزش و پرورش و کیفیت داشته باشیم لازمه آن این است که همه نهادهای دولتی و غیر دولتی و مردم اولیا و دانش آموزان و خود دانش آموزان معلمان و مدیران در کلیه فرآیندهای آن مدرسه و نظام تعلیم و تربیت مشارکت کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: در بخش غیردولتی آموزش و پرورش هم بخشی از موسسان این مدارس و مراکز که عمده آنها هم افراد باسابقه و صلاحیت دار در حوزه فرهنگی هستند اقدام به تاسیس مدارس با مجوزهای آموزش و پرورش نمودند و موفق شدند باری از روی دوش آموزش و پرورش برداشته و کمک کنند که آموزش با کیفیت بالاتری به دانش‌آموزان ارائه شود.

وی در ادامه با اشاره به نقش مدارس غیردولتی در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش گفت: مدارس غیر دولتی می‌توانند با کیفیت خوبی که در آموزش ارائه می دهند دانش‌آموزان را به صورت تمام ساحتی و بر طبق سند تحول بنیادین تقویت نموده و به بهبود کیفیت آموزش کمک کنند.

این مسئول با اشاره به بحث نگاه دولت به مراکز و مدارس غیر دولتی در حال حاضر به دولت محترم با تصویب قانون تأسیس و اداره مدارس که با ارائه لایحه از طرف دولت انجام شد و تصویب آن در مجلس شورای اسلامی نشان داد که نسبت به مشارکت بخش غیردولتی در آموزش و پرورش مصمم است و بعد از آن نیز آیین نامه های این قانون تصویب شده و تلاش این است که در سطوح مختلف نقش مردم که یک بخش آن نیز موسسان مدارس غیردولتی هستند استفاده کنند.

گفتنی است در پایان این مراسم مدیران مدارس غیردولتی سوالات و مطالب خود در حوزه مسائل آموزشی و پرورشی را ابراز داشتند و مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش به سوالات همکاران در این زمینه ها پاسخ گفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار