ارزآوری ۳۷ هزار دلاری تعاونی های لرستان

خرم آباد(پانا) - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: تعاونی های استان طی ۹ ماهه امسال ۳۷ هزار دلار از محصولات خود را به خارج از کشور صادر کرده اند.

کد مطلب: ۱۰۰۸۴۲۳
لینک کوتاه کپی شد
ارزآوری ۳۷ هزار دلاری تعاونی های لرستان

علی آشتاب روز یکشنبه با اعلام این خبر ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری را از اهداف تشکیل تعاونی ها برشمرد و افزود: این صادرات در حوزه خدمات، صنعت، معدن و کشاورزی بوده که از طریق گمرک های مختلف انجام شده است.

وی اظهار داشت:‌ امسال ۹۴ طرح تعاونی در زمینه های مختلف با ۱۱۷ فرصت شغلی و یک هزار و ۱۷۷ نفر عضو در لرستان تشکیل شده و در این مدت ۲۳ هزار نفر ساعت دوره های آموزشی مهارتی برای تعاونگران استان برگزار شده است.

آشتاب گفت:‌این تعداد تعاونی، سرمایه بیش از یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان دارند و بیشترین آنها در خرم آباد، بروجرد و الیگودرز و با محوریت حوزه های کشاورزی و صنعت ثبت شده است.

وی ادامه داد:‌ تعاونی‌ها به ویژه واحدهای تولیدی وخدماتی با استفاده ازتجمیع سرمایه‌های اندک، حمایت و تسهیلات دولتی، فرآیند تولید و توسعه اقتصاد را شتاب می دهند و تاحدودی مشکل اشتغال را برطرف می کنند.

آشتاب همچنین مجموع تعاونی‎های فعال لرستان را ۲ هزار و ۸۳۶ شرکت برشمرد و تصریح کرد: از این تعداد ۴۷۸ تعاونی بانوان فعالیت می کنند که توانستند امسال یک هزار و ۲۲ فرصت شغلی جدید را ایجاد کنند.

حدود ۲۸ هزار نفر در تعاونی های لرستان مشغول به کار هستند و مشخصات ۱۲۵ هزار کارگر بیمه شده ی استان ثبت شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار