معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش هرمزگان:

اجرای پروژه بازی و یادگیری در ۱۰۰ مدرسه ابتدایی هرمزگان

هرمزگان(پانا)-معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش هرمزگان از اجرای پروژه بازی و یادگیری ویژه نوآموزان پیش دبستانی و دانش آموزان دوره اول ابتدایی بمنظور اشاعه و گسترش فرهنگ یادگیری و نهادینه کردن فرهنگ بازی در روش های تدریس خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۰۸۴۱۲
لینک کوتاه کپی شد
اجرای پروژه بازی و یادگیری در ۱۰۰  مدرسه ابتدایی هرمزگان

به گزارش خبرگزاری پانا هرمزگان و به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش هرمزگان ، ایرج بیت اللهی ضمن تقدیر از معاونت پژوهش و برنامه ریزی آموزش وپرورش استان، گفت: فاز اول اجرای آزمایشی این طرح در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ در ۱۰ استان کشور از هر استان ۱۰۰ مدرسه ( دخترانه - پسرانه / دولتی - غیردولتی / شهری - روستایی مستقل) بصورت پایلوت اجرا گردید که نتایج مثبت و بسیار اثربخشی در ارتقاء یادگیری دانش آموزان به دنبال داشت.
وی افزود : در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ پروژه بازی و یادگیری با اعلام آمادگی مدارس با توجه به امکان سنجی محیط و شرایط مدرسه و رعایت سایر ملاک ها و ویژگی های مدارس انتخابی بر اساس شیوه نامه طرح در ۵۰ مدرسه دخترانه و ۵۰ مدرسه پسرانه شهرستان های بندرلنگه، بندرخمیر، میناب و نواحی یک و دو بندرعباس برگزار می گردد.
بیت اللهی اضافه کرد: در همین راستا کارگاه آموزشی توسط مدرسین توانمند و مجرب استانی برگزار گردید و رابطین، نماینده مربیان پیش دبستانی، نماینده معلمان دوره اول ابتدایی از مناطق و نواحی مجری طرح آموزش های لازم جهت اجرای بهینه طرح را فرا گرفتند.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش هرمزگان گفت: طرح بازی و یادگیری جریان آموزش و یادگیری را بخصوص در دوره اول دبستان (پایه های اول، دوم و سوم ) به جریانی شوق انگیز، نشاط بخش، لذت بخش و خلاقیت پرور تبدیل می نماید و کودکان از طریق بازی که با هیجان همراه است زندگی در دنیای آینده را تمرین می کنند.
بیت الهی تصریح کرد: آموزش و یادگیری کودکان مستلزم توجه به نیازهای جسمی، شناختی، عاطفی و اجتماعی آنها در دوره دبستان است.
وی ادامه داد: در دوره دبستان فرصت ها و موقعیت های یادگیری باید به گونه ای برنامه ریزی شود تا زمینه انجام و عملیاتی نمودن تجربه را در دانش آموزان فراهم نماید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار