در جلسه هماهنگی ستاد گرامیداشت دهه مبارک فجر تاکید شد:

لزوم آشنا سازی جوانان و دانش آموزان با مبانی و دستاوردهای انقلاب اسلامی

مشهد (پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در جلسه هماهنگی ستاد گرامیداشت دهه مبارک فجر بر لزوم آشنا سازی جوانان و دانش آموزان با مبانی و دستاوردهای انقلاب اسلامی تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۰۰۸۳۲۵
لینک کوتاه کپی شد
لزوم آشنا سازی جوانان و دانش آموزان با مبانی و دستاوردهای انقلاب اسلامی

قاسمعلی خدابنده مدیرکل این سازمان در این جلسه گفت: دهه مبارک فجر یادآور خاطرات تلخ و شیرینی ست که از ایام پیروزی انقلاب بر ذهن مانده و باید تلاش کنیم ضمن گرامیداشت آن ایام، دستاوردها و موفقیت های این چهار دهه پس از انقلاب را به نسل جوان و دانش آموزان بازگو و تبیین نماییم.

وی در ادامه وحدت، انسجام و اتحاد مردم، ایمان و اعتقاد راسخ مردم و توکل بر خدا و رهبری عالمانه حضرت امام خمینی (ره) را سه عامل مهمی دانست که در پیروزی انقلاب تاثیرگذار بود.

خدابنده افزود: انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب فرهنگی بود و در این بین نقش فرهنگیان در شکل گیری انقلاب و بیداری مردم و همچنین حضور آن ها به همراه دانش آموزان نقشی بی بدلیل و ماندگار بود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی تصریح کرد: آشنا شدن جوانان و دانش آموزان با مبانی و دستاوردهای انقلاب اسلامی و تقویت روحیه استکبارستیزی در آن ها از جمله وظایف دستگاه تعلیم و تربیت است و حتما باید پیشرفت های نظام مقدس جمهوری اسلامی را برای آن بازگو و خاطرنشان نماییم.

وی اظهار کرد: پیشرفت های فراوان در حوزه های پزشکی، آموزشی، صنعتی، خدماتی، هسته ای، دفاعی و موشکی در این چهل و یک سال بعد از انقلاب بر هیچ کسی پوشیده نیست.

خدابنده خاطرنشان کرد: میانگین نرخ باسوادی در سال 55 در استان 38 درصد بوده در حالی که امروز میزان باسوادان استان از مرز 97 درصد نیز عبور کرده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی تاکید کرد: حضور پرشور مردم و به خصوص جامعه فرهنگیان و دانش آموزان استان در راهپیمایی باشکوه 22 بهمن، تجدید میثاق دوباره با شهدا، امام راحل و رهبر فرزانه این ملت است و نویدبخش حمایت و پشتیبانی از نظام و حرکت انقلاب است و هرچه این حضور مردمی تر باشد اثرگذاری بیشتری خواهد داشت.

وی افزود: در برگزاری مراسمات ایام الله دهه مبارک فجر در کنار کمیت برنامه ها باید به کیفیت برنامه ها نیز توجه شود و باید زمینه را برای حضور حداکثری فرهنگیان و دانش آموزان استان در این راهپیمایی باشکوه فراهم نماییم.

خدابنده در پایان با اشاره به انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی گفت: حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای می تواند وحدت و انسجام ملت را دوباره نشان دهد و دشمنان اسلام را از رسیدن به اهدافشان مایوس نماید و جامعه فرهنگیان استان بدون طرفداری از فرد، حزب و یا گروه خاص در این انتخابات شرکت خواهد نمود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار