معاون عمرانی استاندار قزوین خبر داد:

راه اندازی بندر خشک و هاب لجستیک در قزوین

قزوین (پانا)- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: بندر خشک و هاب لجستیک از طرح‌های مهمی هستند که وارد فاز اجرایی شده و می‌توانند قزوین را متحول کنند.

کد مطلب: ۱۰۰۸۲۷۹
لینک کوتاه کپی شد
راه اندازی بندر خشک و هاب لجستیک در قزوین

علی فرخزاد در نشست بررسی دهکده لجستیک و بارانداز خشک در استان قزوین، اظهار کرد: تفاهم نامه سه جانبه ایجاد دهکده لجستیک در استان با توجه به سیاست‌های کلان ابلاغی مقام معظم رهبری در راستای برنامه ششم توسعه کشور میان معاون وزیر راه و شهرسازی، مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران و استاندار قزوین اواخر آذرماه سال جاری منعقد شد.

وی اظهار داشت: در سند آمایش لجستیک کشور، استان قزوین با قرار گرفتن در گذرگاه‌های شمال به جنوب و غرب به شرق در بخش‌های جاده‌ای و ریلی، برای ایجاد دهکده لجستیک انتخاب شده است.

فرخزاد ادامه داد: همچنین به واسطه نزدیکی و ارتباط ریلی و زمینی با بندر انزلی به عنوان بندر خشک این شهر پیش بینی شده است و هم اکنون در حال رایزنی با مشاور برای انجام طرح مطالعاتی مکان یابی و تولید محتوا برای این منظور هستیم.

وی تصریح کرد: در دهکده لجستیک، سردخانه، جرثقیل و امکانات لازم برای حمل و نقل، ذخیره سازی و جابه جایی بار مستقر می‌شود.

معاون استاندار گفت: در دهکده‌های لجستیکی، فعالیت‌ها در سطح داخلی و بین‌المللی خواهد بود و به طور عمومی این دهکده‌ها به دلیل وجود بندرهای خشک و دسترسی به ظرفیت ریلی و جاده‌ای از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند.

فرخزاد با اشاره به مزایای این دهکده‌ها گفت: کاهش قیمت تمام‌شده بار، افزایش سهم ریلی بار، کاهش زمان حمل و نقل ترکیبی، کاهش تلفات جاده‌ای و کاهش ضایعات بار از مهم‌ترین هدف‌های سند آمایش لجستیک کشور است.

این مسوول با بیان اینکه بندر خشک زیر مجموعه دهکده لجستیک به شمار می‌رود، تاکید کرد: بندر خشک و هاب لجستیک از طرح‌های مهمی هستند که وارد فاز اجرایی شده و می‌توانند قزوین را متحول کنند.

فرخزاد با اشاره به پتانسیل‌های قزوین برای توسعه اقتصادی و ریلی، اضافه کرد: در تمام دنیا بندرهای خشک ‌روی مسیرهای ریلی قرار دارند ازاین‌ رو احداث راه‌آهن قزوین-رشت-آستارا سامانه حمل‌ونقل پیشرفته‌ای ایجاد می‌کند و به تسریع در ساخت بندر خشک، توسعه اقتصاد و اشتغال در استان کمک خواهد کرد.

وی تصریح کرد: در راستای توسعه استان راه اندازی بندر خشک در قزوین با جدیت پیگیری می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار