برگزاری جلسه ستاد هماهنگی بزرگداشت دهه مبارک فجر آموزش و پرورش خراسان رضوی

مشهد(پانا)- با حضور رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی و مدیرکل آموزش و پرورش استان جلسه ستاد هماهنگی بزرگداشت دهه مبارک فجر آموزش و پرورش خراسان رضوی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۰۸۲۶۹
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جلسه ستاد هماهنگی بزرگداشت دهه مبارک فجر آموزش و پرورش خراسان رضوی

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سلطانی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان در جلسه ستاد گرامیداشت دهه فجر با محوریت کارگروه فرهنگیان و دانش آموزان گفت: هم افزایی و حمایت مادی و معنوی از برنامه های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بسیار عالی بوده و توانستیم ۱۵ راهپیمایی و ۱۲ مراسم را در مناسبت های مختلف با حضور حداکثری مردم در طی یک سال گذشته برگزار نماییم که جای تقدیر دارد.

وی افزود: در عرض یک ماه گذشته پنج راهپیمایی باشکوه و عظیم را در استان برگزار نمودیم که سرآمد کشور بود و حضور بیش از دو میلیون نفر در مراسم تشییع شهید سلیمانی که مراسمی بی نظیر، خودجوش و مردمی بود نشان داد مردم انقلابی ما در راه مبارزه با استکبار جهانی آمریکا و رژیم صهیونیستی همیشه در صحنه ها حضور خواهند داشت.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سلطانی در ادامه قدرت نرم و حضور مردم در صحنه، قدرت اقتصادی، قدرت علمی، قدرت نظامی و دفاعی و در نهایت قدرت معنوی و دینی را پنج مولفه قدرت هر نظام و کشوری دانست و تصریح کرد: حضور مردم یکی از دلایل اصلی اقتدار و ماندگاری نظام مقدس جمهوری اسلامی است و در این بین حضور جوانان و دانش آموزان اهمیت بیشتری دارد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی اظهار کرد: قبل از پیروزی انقلاب تعداد شرکت های دانش بنیان در کشور ما به عدد 10 هم نمی رسید اما امروز بیش از چهار هزار و 300 شرکت دانش بنیان در کشور مشغول به فعالیت هستند و این رشد علمی ما را نشان می دهد ضمن اینکه تمامی قدرت های ذکر شده برگرفته از فرهنگ غنی اسلامی است و قدرت معنوی زیرساخت اعتقادی و ریشه ای است که بر سایر مولفه ها تاثیر بسیاری داشته است.

وی عنوان کرد: به امید خدا چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را با شعار "انقلاب اسلامی، زنده و پویا در پرتو ولایتمداری، جهاد و مقاومت" را مثل همیشه باشکوه برگزار خواهیم کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سلطانی در پایان انتشار پوسترهای انقلاب در مدارس، برگزاری جشن ها و مراسمات ویژه دهه فجر، نواختن زنگ انقلاب و تجمع در عرصه میدان شهدا و سخنرانی استاندار محترم در روز 12 بهمن، خاطره گویی راویان انقلاب برای نسل جوان، عطرافشانی و غبارروبی مزار شهدا در روز 17 بهمن، نورافشانی در شب 22 بهمن و در نهایت راهپیمایی باشکوه یوم الله 22 بهمن که از جایگاه خاصی برخوردار است را از جمله اقداماتی دانست که در این ایام انجام خواهد شد.

قابل ذکر است علیرضا مالک اشرافی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در این جلسه گفت: روز شنبه 12 بهمن در عرصه میدان شهدا مراسم گلبانگ انقلاب را با حضور تشکل های دانش آموزی برگزار خواهیم نمود.

وی افزود: مهمترین برنامه آموزش و پرورش استان در ایام الله دهه مبارک فجر، فراهم کردن زمینه حضور و مشارکت حداکثری فرهنگیان و دانش آموزان استان در برنامه ها و مراسمات پیروزی انقلاب است.

مالک اشرفی در ادامه از برگزاری بیش از 40 هزار عنوان برنامه در بیش از هشت هزار و 700 آموزشگاه استان به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر خبر داد و تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه دستاوردهای هسته ای پس از انقلاب، فضاسازی مدارس، تجلیل از فرهنگیان و دانش آموزان ایثارگر، برگزاری مراسم گلبانگ انقلاب در روز شنبه 12 بهمن با اجرای سرود خمینی ای امام توسط گروه سرود دانش آموزی با حضور یک هزار و 357 دانش آموز، اجرای برنامه های گفتمان های دانش آموزی، برگزاری مسابقات فرهنگی هنری با محوریت انقلاب اسلامی، غبارروبی مزار شهدا در تاریخ 17 بهمن ماه، افتتاح طرح ها و پروژه ها، دیدار دانش آموزان با علماء و مراجع عالیقدر و حضور پرشور در راهپیمایی 22 بهمن از جمله مهمترین برنامه هایی است که آموزش و پرورش استان در این ایام برگزار خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار