در پی انعقاد تفاهم نامه میان جمعیت هلال احمر و آموزش و پرورش استان زنجان ارائه می‌شود

خدمات کاردرمانی، گفتار درمانی و فیزیوترانی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه

زنجان (پانا) - تفاهم نامه ارائه خدمات کاردرمانی، گفتار درمانی و فیزیوترانی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه مابین جمعیت هلال احمر استان زنجان و آموزش و پرورش این استان منعقد شد.

کد مطلب: ۱۰۰۸۲۱۲
لینک کوتاه کپی شد
خدمات  کاردرمانی، گفتار درمانی و فیزیوترانی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه

شهرام میرزایی در مراسم امضای این تفاهم نامه افزود: این تفاهم نامه با هدف ارائه خدمات توانبخشی، در زمینه های "کاردرمانی"، "گفتاردرمانی" و "فیزیوتراپی" توسط هلال احمر برای دانش آموزان با نیازهای ویژه معرفی شده از سوی آموزش و پرورش استان است.
وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر و آموزش و پرورش ظرفیت های قابل توجهی برای همکاری دارند، اظهارداشت: هلال احمر به حتم در تلاش برای ارائه بهترین خدمات برای دانش آموزان استثنایی است.
وی ادامه داد: جمعیت هلال احمر استان زنجان اعتباراتی حمایتی دارد که چنانچه خانواده ای به جهت دریافت خدمات برای فرزند معلول خود در مضیقه قراردارد می توانیم از این محل خدماتی را به صورت رایگان و یا ارزانتر ارائه دهیم.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: ارائه خدمات کاردرمانی و گفتار درمانی در هلال احمر راه اندازی شده و فعال است و خانواده ها و جامعه هدفی که تاکنون خدمات این بخش را دریافت کرده اند، رضایت داشته اند.
میرزایی اظهارداشت: در شهرستان های خدابنده و خرمدره نیز به زودی کاردرمانی راه اندازی می شود.
وی ادامه داد: جمعیت هلال احمر استان زنجان در بخش فیزیوتراپی می تواند خدماتی را برای فرهنگیان استان در شهرستان های خدابنده، طارم و زنجان ارائه دهد و این بخش در شهرستان خرمدره نیز به زودی فعال می شود.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: در بخش دارویی نیز با توان و تعداد اقلام دارویی بیشتر می توانیم برای فرهنگیان خدمات ارائه کرده وهمکاری را افزایش دهیم.
میرزایی افزود: در حوزه فیزیوتراپی و داروهای خاص می توانیم به تهیه آن کمک تا فرهنگیان مشکل خاصی در این بخش نداشته باشند.
وی به اجرای طرح های دادرس، پای درس ماه، مانورهای زلزله و ایمنی توسط جمعیت هلال احمر در سطح مدارس استان زنجان اشاره کرد و افزود: در برگزاری مانورهای مشترک مشاهده شده که دانش آموزان موارد مهم را به نحو احسن فرا گرفته اند و در صورت وقوع بلایای غیر طبیعی دانش آموز می تواند حوادث را با اتکا به آموخته های خود مدیریت کند.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: هلال احمر می تواند بعد از تعطیلی دانش آموزان، از فضای مدارس برای ارائه آموزش کمک های اولیه و آموزش همگانی به اولیای دانش آموزان همان مدارس استفاده کند و این دوره ها رایگان است که در صورت تحقق آن قشر زیادی از جامعه را می توانیم آموزش دهیم.
میرزایی خاطرنشان کرد: در صورت تحقق این مهم و گسترش آموزش کمک های اولیه و آموزش همگانی در برابر مخاطرات، در صورت وقوع حوادث مطمئن هستیم که تعداد زیادی از اقشار مختلف جامعه این آموزش را آموخته اند.
وی به اوقات فراغت دانش آموزان در سه ماهه تابستان اشاره کرد و افزود: جمعیت هلال احمر استان زنجان در تلاش است تا از ظرفیت دانش آموزان برای اجرای طرح های پیشگیری از آسیب های اجتماعی استفاده کند که تحقق این موارد کمک آموزش پرورش را می طلبد تا بهره لازم را ببریم.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با بیان اینکه کشور ما حوادث مختلفی را در چند سال اخیر تجربه کرده است، اظهارداشت: برای کمک های نقدی و غیرنقدی ظرفیت های خوبی را در سطح مدارس استان داریم و با همکاری آموزش و پرورش می توانیم سیل مهربانی را به سمت مدارس سوق دهیم تا دانش آموزان با موضوع مشارکت در کارهای عام المنفعه،خیرخواهانه و حس نوعدوستی را از سن پایین بیاموزند و در وجود آنها نهادینه شود.
** جمعیت هلال احمر استان زنجان با توانمندی هایی موجود می تواند کمک کار آموزش و پرورش باشد
مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان نیز در ادامه گفت: جمعیت هلال احمر از نهادهایی است که متکی برمردم است و فعالیت های آن حمایتی و مردمی است.
رفیعی تاکید کرد: فعالان در جمعیت هلال احمر خیرین و افراد علاقمند برای خدمت به همنوع هستند که با همکاری هلال احمر برای امدادرسانی در حوادث طبیعی و غیر طبیعی در تلاش هستند و از مجموعه های خوشنامی به شمار می رود که مردم نگاه مثبتی به آن دارند.
وی به دانش آموزان استثنایی آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: این دانش آموزان ویژه هستند که معلولیتی بر آنها عارض شده و زمینه ایجاد این معلولیت در خانواده به لحاظ وراثتی یا فقر بوده است.
مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان اظهارداشت: این خانواده ها فقری به جهت اقتصادی دارند و برای درمان نیز فاکتوری منفی برای پیگیری درمان آن وجود دارد و از طرفی نیز توان مالی خانواده پایین است، هزینه جانبه بر آنها تحمیل می شود که پشتیبانی مسائل آموزشی این دانش آموزان نسبت به فرزندان عادی بیشتر است.
رفیعی ادامه داد: آموزش و پرورش نسبت به این خانواده ها نگاه حمایتی ویژه ای دارد و هزینه های فراوانی را برای این دانش آموزان با افتخار هزینه می کند.
وی افزود: آموزش و پرورش و نظام برای دانش آموزان استثنایی هزینه های زیادی را انجام می دهد تا جامعه احساس نکند حضور آنها معضل است و در تلاش برای بازگرداندن آنها به زندگی و دریافت بهترین خدمات هستیم.
مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: برای دریافت برخی از این خدمات در برخی زمینه ها ممکن است امکانات لازم را نداشته باشیم و از دستگاه های دیگر از جمله جمعیت هلال احمر استان این خدمات را دریافت کنیم.
رفیعی یادآوری کرد: با توجه به اینکه جمعیت هلال احمر استان زنجان توانمندی هایی در حوزه گفتار درمانی، و موضوعات تخصصی در این زمینه ها دارد که می تواند کمک کار آموزش و پرورش باشد.
وی خاطرنشان کرد: به دلیل ماموریت ذاتی جمعیت هلال احمر انتظار بر این است که بیشترین خدمات را برای آموزش و پرورش داشته باشند همانطوری که در گذشته این مهم انجام شده تا دانش آموزان بیشترین خدمات را دریافت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار