کمک خودجوش مردم به خسارت‌دیدگاه سقوط بهمن در سیلوانای ارومیه

ارومیه (پانا) - حوالی ساعت ۲۳:۳۰ پنجشنبه‌شب گذشته، حادثه سقوط بهمن در روستای ۵۷۰ نفری «دزگیر» از توابع بخش سیلوانای ارومیه یک منزل مسکونی و یک طویله را به کام کشید، اما دیری نپایید که با مطرح شدن موضوع در نماز جمعه روستای «راژان» و شبکه‌های اجتماعی، مردم این بخش نوع‌دوستی خود را با جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی به نمایش گذاشتند.

کد مطلب: ۱۰۰۸۲۰۴
لینک کوتاه کپی شد
کمک خودجوش مردم به خسارت‌دیدگاه سقوط بهمن در سیلوانای ارومیه

اگرچه ساکنان این منزل حادثه‌دیده در لحظه وقوع حادثه در محل حضور نداشتند، اما ۱۵۰ راس گوسفند و ۸۰ راس بره تازه متولدشده در این حادثه تلف شدند و دشت محل حادثه به تپه‌ای مملو از برف با ارتفاع بیش از ۶ متر تبدیل شد.

اکنون مردم سیلوانا به صورت خودجوش اطلاعیه‌ای نیز برای جمع‌آوری کمک منتشر کرده‌اند تا در خسارت ناشی از سقوط بهمن شریک شوند و باری از دوش خسارت‌دیدگاه بردارند.
«ریباز میرزایی» بخشدار سیلوانای ارومیه که پس از حادثه در روستا و منزل خسارت‌دیدگان نیز حضور یافته،‌ از تماس‌های مکرر مردم این بخش برای کمک به خسارت‌دیدگان خبر می‌دهد.
او در مورد اعزام نیروهای امدادی نیز اظهار داشت: راه دسترسی به روستای «دزگیر» سخت‌گذر است و نیروهای امدادی صبح روز جمعه از وقوع حادثه مطلع و در محل حاضر شدند.
میرزایی همچنین به حجم خسارت هم اشاره کرد و گفت: تنها ۷۵ گوسفند بالغ که هر کدام حدود هفتاد میلیون ریال ارزش داشت، شامل بیمه حوادث بودند و هر یک از ۸۰ بره نیز طبق برآوردها حدود هشت میلیون ریال ارزش داشت؛ ضمن اینکه ساخت دوباره همان طویله حداقل به سه میلیون ریال اعتبار نیاز دارد و اعتباری نیز برای ساخت منزل تخریب‌شده مورد نیاز است.

او با اشاره به اینکه گوسفندان و بره‌ها پلاک‌کوبی شده بود، ادامه داد: کارشناسان دامپزشکی نیز در محل حادثه حضور یافتند و با بانک کشاورزی نیز مذاکره شد تا تسهیلات کم‌بهره در اختیار خسارت‌دیدگان قرار گیرد.

برخی‌ از مردم پس از برپایی نماز جمعه «راژان» به صورت نقدی به خسارت‌دیدگان کمک کردند و یکی از اهالی روستا که نخواست اسمش در خبر درج شود، از اهدای 10 راس گوسفند به این افراد خسارت‌دیده خبر داد تا باری از دوش آنان برداشته شود.

حادثه‌دیدگان در شرایط اقتصادی فعلی به کمک همنوعان خود نیاز دارند و یکی از کارکردهای ارزشمند شبکه‌های اجتماعی جلب مشارکت برای کمک به آنان است.
بخش سیلوانای ارومیه که در یک موقعیت کوهستانی واقع شده، دارای ۱۰۱ روستا و ۶۵ هزار نفر جمعیت است و مردمانی سخت‌کوش و نوع‌دوست دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار