مدیرکل دفتر فنی امور عمرانی استانداری:

۱۱ پل عابر پیاده در شهر یزد جمع‌آوری می‌شود

یزد(پانا)- ۱۱ پل عابر پیاده در مرکز استان با توجه به رعایت نشدن آیین‌نامه‌های ۲ هزار و ۸۰۰ فنی، مشکلات سازه‌ای و استفاده نکردن مردم از آنها جمع‌آوری می‌شود.

کد مطلب: ۱۰۰۸۱۸۸
لینک کوتاه کپی شد
۱۱ پل عابر پیاده در شهر یزد جمع‌آوری می‌شود

به گزارش ایرنا، محمدرضا عارفی، مدیرکل دفتر فنی امور عمرانی و حمل و نقل ترافیک استانداری یزد گفت: با توجه به مصوبه شورای شهر یزد و طرح آن در شورای ترافیک استان مقرر شد، این تعداد سازه جمع آوری شود.

او ادامه داد: این سازه ها در بلوار شهید صدوقی، میدان ابوذر، بلوار طالقاتی و مرکز شهر قرار دارد و با توجه به اینکه پل‌ها مکانیزه نیست و یا برخی وسایل آسانسور آن به سرقت رفت و بلااستفاده است، جمع آوری می شود.

دبیر شورای ترافیک استان یزد اظهار کرد: برخی از پل‌ها آیین نامه‌های لازم را نداشتند و از لحاظ دسترسی و همچنین نوع جوشکاری و سازه‌ای دچار مشکل بودند. در صورت وقوع زلزله و یا حوادث دیگر تخریب و مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد می کرد.

عارفی ادامه داد: مردم نیز به علت وجود پله‌های زیاد تمایل چندانی به استفاده از این سازه ها ندارند و در هفت ماهه امسال چند نفر به علت تصادف در محل پل‌ها هنگام عبور از عرض خیابان جان خود را از دست دادند.

به گفته او در زیرپل عابر پیاده مقابل کمیته امداد امام خمینی یزد هنگام عبور ۲ سالمند از عرض خیابان در برخورد با خودرو فوت کردند، فردی که در زیر پل فوت کند، مقصر است. بنابراین مقرر شد پل‌های غیراستاندارد جمع آوری و یا جابه جا شود، البته بهسازی و بازسازی آن قبل از نصب مجدد انجام می‌شود.

مدیرکل دفتر فنی امور عمرانی و حمل و نقل ترافیک استانداری یزد ابراز کرد: البته در محل پل‌های جمع آوری شده اقدامات مهندسی از جمله نصب چراغ قرمز و همچنین استانداردسازی انجام خواهد شد تا مشکلی برای مردم وجود نداشته باشد.

عارفی ادامه داد: سه پل عابر پیاده مقرر شد تا پایان سال جمع آوری و اقدامات مهندسی ترافیکی انجام تا ایمن بودن آن حفظ شود و مقرر هم شد رسانه‌ها اطلاع رسانی کنند اگر از نظر شهروندان جمع آوری مناسب بود بقیه این سازه ها نیز جمع آوری شود.

دبیر شورای ترافیک استانداری یزد همچنین گفت: اقشار مختلف مردم و شهروندان می‌توانند نظرات خود را به دبیرخانه شورای ترافیک استانداری ارسال کنند تا در فعالیت‌های آتی مورد توجه مسوولان قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار