حسینی خبر داد: ایجاد شرکت‌های دانش بنیان در حوزه آموزش و پرورش استثنایی

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در دیدار رئیس مرکز نوآوری و مسئولین آموزش و پرورش کیش بر ایجاد شرکت‌های دانش بنیان از طریق این مرکز در حوزه مناسب سازی تجهیزات و امکانات آموزشی تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۰۰۸۱۲۳
لینک کوتاه کپی شد
حسینی خبر داد: ایجاد شرکت‌های دانش بنیان در حوزه آموزش و پرورش استثنایی

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، سیدجواد حسینی در دیدار با دکتر مسعود توفیقی و نیز مرکز نوآوری و رئیس آموزش و پرورش کیش و مقاماتشان که در محل برج نو آوری کیش برگزار شد، گفت: با توجه به توان جوانان و متخصصین ایرانی در فضای نوآوری به ویژه از طریق شرکت‌های دانش بنیان و فناوری باید برای مناسب سازی فضا و تجهیزات استاندارد از طریق راهبری این مرکز و شرکت های دانش بنیان و فناوری فعالیت کرد.

حسینی اشاره کرد: با توجه به اینکه دانش آموزان با نیازهای ویژه یکی از ظرفیت‌ها و نعمت‌های الهی را دارا نیستند ما باید کاری کنیم تا با استفاده از تکنولوژی امروز و به کار گیری توان جوانان نوآور وسایل و تجیهزاتی را بسازیم تا این وسایل و تکنولوژی‌ها به جای آن ظرفیت نداشته بنشیند و توان آنها را در راستای توسعه خود و جامعه امتداد بخشد.

او افزود: در این راستا مراکز نوآوری کیش که گستره فعالیت آن در سطح ملی است می تواند با ایجاد شرکت‌های دانش بنیان و فناوری تجهیزات موجود را بروزرسانی کند و وسایل و تجیهزاتی که وجود دارد را با نگاهی خلاق و نوآورانه اختراع و به عرضه تجهیزات آموزشی کشور برای دانش آموزان با نیازهای ویژه عرضه کنید‌.

حسینی همچنین افزود: این مرکز می‌تواند در خصوص استاندارد سازی برخی موضوعات آموزشی و تربیتی و پرورشی از طریق شرکت‌های دانش بنیاد و فناور، مانند استاندارد سازی آموزشی و ورزشی و توانبخشی دانش آموزان طیف اتیسم که هم اکنون با فقر دانش و تخصص در این زمینه‌ها روبه رو هستیم کمک شایانی به ارتقاء کیفیت تعلیم و تربیت این قشر از جامعه داشته باشد.

شایان ذکر است: در این نشست دکتر مسعود توفیقی و مسئولین مرکز نو آوری کیش اعلام کردند در تمامی زمینه‌های معمول مساعدت و همکاری با سازمان آموزش و پرورش استثنایی را دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار