با حضور محمد شریعتمداری وزیر کار و جمعی از فعالان اقتصادی

مراسم اختتامیه سومین جایزه مسئولیت اجتماعی و توسعه پایدار برگزار شد

تهران (پانا) - مراسم اختتامیه سومین جایزه مسئولیت اجتماعی و توسعه پایدار بنگاه‌های اقتصادی با حضور محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جمعی از فعالان اقتصادی و اجتماعی، برگزار شد که در این مراسم، قائم مقام مدیرعامل اولین مرکز پاسخوگی مشاع خصوصی در ایران برگزیده سومین جایزه مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها شد و از دیگر شرکت‌ها و مجموعه‌های اقتصادی برگزیده در حوزه مسئولیت‌پذیری اقتصادی نیز تقدیر شد.

کد مطلب: ۱۰۰۸۰۴۲
لینک کوتاه کپی شد
مراسم اختتامیه سومین جایزه مسئولیت اجتماعی و توسعه پایدار برگزار شد

بر اساس این گزارش، مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها، به عنوان تعهد یک فرد یا سازمان نسبت به قالب جامعه، درک می‌شود که مردم را نیز مانند محیط فیزیکی در بر می‌گیرد، زمانی که پیامدهای انجام فعالیت‌های آنها، تنها خودشان را تحت تاثیر قرارنمی‌دهد.

مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها، مدت زیادی است که توجه بخش آکادمیک، پژوهشگران، شرکت‌های غیردولتی و دولت را به خود جلب کرده است و به عنوان یکی از ابعاد مهم فعالیت های عملیاتی شرکت ها محسوب می شود.

بنگاه‌های اقتصادی در قبال کلیه ذی‌نفعان مسئول هستند و ذی‌نفعان مشتری، کارمند، خود سازمان، مصرف‌کنندگان، محیط زیست، جامعه محلی، همسایه‏ ها، دانشگاه و اقتصاد آن ملت را شامل می‌شود. بنابراین یک رابطه برنده‌-‌‌ برنده و خلق ارزش مشترک هم برای جامعه و هم برای بنگاه، زیربنای مفهومی موضوع مسئولیت اجتماعی شرکت است.

محمدعلی قنادیان، با بیان اینکه مسوولیت اجتماعی و توجه به این موضوع در دنیای کسب و کار امروزی از دریافت یک گواهینامه فراتر است گفت:‌ این مبحث، حقیقت واقعی کسب و کارهای امروزی است و سازمان‌ها باید به آن توجه کنند.

وی با بیان اینکه رسیدن به تعالی در سازمان ها نمی تواند به صورت انفرادی اتفاق بیفتد گفت: باید به محیط پیرامونی و مسوولیت هایی که نسبت به آن داریم توجه کنیم، در واقع می توان گفت توجه به مسولیت هایی که نسبت به ذی نفعان سازمانی خود در حوزه های مختلف داریم و در عین حال مسوولیت‌هایی که در قبال محیط زیست و محیط اجتماعی برای شرکت‌ها و کسب و کارها داریم یک الزام و وظیفه محسوب می‌شود.

قنادیان همچنین اظهار کرد: توجه به گروههای خاص اجتماعی ، طبیعت،کم کردن آلودگی ،بالابردن سطح کیفی زندگی کسانی که در سازمان و مجموعه هایمان کار می کنند جزو وظیفه اصلی ماست و اگر این امر اتفاق بیفتد تبعات بسیار خوبی به همراه خواهد داشت.

قائم مقام مدیرعامل سفیرآبی آرام در ادامه توضیح داد: به نوعی مفهوم مسوولیت اجتماعی شرکت‌ها یعنی چگونه از طریق کسب‌وکار مسوولانه ایجاد ثروت کنیم. بنابراین مسوولیت اجتماعی شرکت‌ها رفتارهای تجاری شرکت، حوزه کارکنان، مشتریان، پیمانکاران، محیط زیست و جامعه را در برمی‌گیرد. بنابراین یک رابطه برنده برنده و خلق ارزش مشترک هم برای جامعه و هم برای بنگاه، زیربنای مفهومی موضوع مسوولیت شرکتی است‌

وی بر این نکته نیز تاکید کرد که سازمان ها و شرکت ها تأثیر عمده ای بر سیستم اجتماعی دارند، بنابراین فعالیت آنها باید به گونه ای باشد که اثرات مثبت حاصل از آن را به حداکثر برساند و اثرات منفی را به حداقل کاهش دهد و به عنوان تأثیرگذارترین عضو جامعه، نگران نیازها و خواسته های درازمدت جامعه باشد و در جهت رفع معضلات آنها بکوشد

گفتنی است؛ مراسم اختتامیه سومین جایزه مسئولیت اجتماعی و توسعه پایدار بنگاه‌های اقتصادی با حضور محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جمعی از فعالان اقتصادی و اجتماعی در مجموعه فرهنگی تلاش برگزار شد. در این مراسم شرکت سفیر آبی آرام برگزیده سومین جایزه مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها شد که این شرکت به‌عنوان اولین مرکز پاسخگویی مشاع خصوصی در ایران با ایجاد زیرساخت‌های حرفه‌ای در حوزه خدمات پشتیبانی و با استفاده از نیروی انسانی متخصص و با تجربه فعالیت می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار