سقوط بهمن گردنه «زمزیران» مهاباد را به صورت مقطعی مسدود کرد

ارومیه (پانا) - رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهاباد گفت: سقوط بهمن گردنه «زمزیران» در محور مهاباد - سردشت را به صورت مقطعی مسدود کرد که با تلاش راهداران پاکسازی و در حال حاضر تردد خودروها برقرار است.

کد مطلب: ۱۰۰۷۸۹۶
لینک کوتاه کپی شد
سقوط بهمن گردنه «زمزیران» مهاباد را به صورت مقطعی مسدود کرد

محسن خادمی اظهار کرد: بامداد امروز در ۲ نقطه گردنه «زمزیران» در محور مهاباد - سردشت سقوط بهمن باعث انسداد مسیر شد که با تلاش عوامل راهداری «کله‌گاوی» این مسیر بازگشایی شد.

وی اضافه کرد: شب گذشته همچنین سقوط بهمن در گردنه «آفان» نیز باعث مسدود شدن این محور روستایی شده که تلاش‌های عوامل راهداری بر ای بازگشایی این محور هنوز ادامه دارد.

وی افزود: خوشبختانه سقوط بهمن در این محور هیچگونه خسارت جانی و مالی نداشته است.

وی با اشاره به اینکه در شبانه‌روز گذشته بروز کولاک شدید باعث مسدود شدن راه ارتباطی ۲۵ روستای این شهرستان شد افزود: هم‌اکنون راه ارتباطی روستاهای «قزلجه سفلی و علیا»، «میرگه‌ور»، «قورغان»، «سهولان»، «چمول»،«اصحاب»، «سرخاب»، «کارگ»، «هه‌رمی» و چند روستای دیگر در بخش‌های مرکزی و خلیفان این شهرستان مسدود شده است.

وی گفت: عوامل راهداری از ساعت پنج بامداد امروز محورهای مهاباد - ارومیه، مهاباد - سردشت، مهاباد - بوکان و کمربندی «دارلک» را برف‌روبی و نمک‌پاشی کردند که هم‌اکنون تردد خودروها در این محورها بدون مشکل در جریان است.

وی اضافه کرد: در محور مهاباد - پسوه نیز برف‌روبی تا روستای «خلیفه» انجام شده اما تردد در مابقی مسیر تنها با زنجیرچرخ ممکن است و رانندگانی که قصد تردد در این مسیر را دارند، در صورت امکان از مسیر جایگزین استفاده کنند.

«خادمی» افزود: امسال علاوه بر چندین نوبت نمک‌پاشی محورهای مواصلاتی، یک‌هزار و ۵۰۰ تُن ماسه و نمک در بین شهرداری‌های مهاباد، گوک‌تپه و خلیفان و دهیاری‌های این شهرستان نیز توزیع شده است و برای تامین شن و ماسه برای بارش‌های بهمن و اسفند یک هزار تُن ماسه و نمک از اداره کل راهداری درخواست شده است.

وی گفت: هم‌اکنون علاوه بر راهدارخانه مرکزی، چهار راهداری در روستاهای «کیتکه» (گردنه جواله‌ره‌شان)، «کله‌گاوی» ( گردنه زمزیران) و «آفان» در مسیر مهاباد - سردشت و گردنه «قره‌بلاغ» (مسیر مهاباد - بوکان) فعال است.

وی ادامه داد: هم‌اکنون ۴۰ مامور راهداری در راهدارخانه‌های این شهرستان حضور دارند و ۱۵ دستگاه انواع ماشین‌آلات سبک و سنگین نیز در اختیار این واحدها قرار دارد؛ ضمن آنکه ۱۰ دستگاه نیز به عنوان پشتیبان در راهدارخانه مرکزی نگهداری می‌شود.

وی از رانندگان خواست قبل از سفر در این فصل از وضعیت جاده‌ها با شماره تلفن‌های ۴۲۲۲۴۵۰۰، ۴۲۲۲۲۳۶۰۰ و ۲-۴۲۲۲۴۵۰۱ آگاهی پیدا کنند.

مهاباد دارای بیش از ۸۶۰ کیلومتر راه شامل ۲۳۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۶۳۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت و شوسه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار