امام جمعه بهاباد

انقلاب اسلامی ریشه در فطرت اسلام دارد/ ستون اصلی سیاست آمریکا در منطقه از دیرباز فروریخته بود

بهاباد – ( پانا ) امام جمعه بهاباد با اشاره به فرا رسیدن ایام الله دهه فجر وسالگرد پیروزی انقلاب اسلامی وبابیان اینکه انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب مارکسیستی نیست گفت : انقلاب اسلامی ریشه در فطرت اسلام دارد.

کد مطلب: ۱۰۰۷۸۸۵
لینک کوتاه کپی شد
انقلاب اسلامی ریشه در فطرت اسلام دارد/ ستون اصلی سیاست آمریکا در منطقه از دیرباز فروریخته بود

حجت الاسلام علی اکبر ابراهیمی بشکانی در خطبه های نماز جمعه به تشکیل25 فلسفه انقلاب اسلامی پرداخت و اظهارداشت : در طول تاریخ افراد زیادی به دنبال آن بوده‌اند که ریشه انقلاب را قطع کنند اما نتوانسته‌اند زیرا انقلاب اسلامی ایران چیزی نیست که وابسته به چند نفر انسان بوده و با قتل آن‌ها از بین برود.

امام جمعه بهاباد با بیان اینکه انقلاب ما اسلام ما است و مواضع انقلاب ما ریشه در فطرت و بنای آن در عقل، عدالت، عرفان، عبادت، ایثار و از خودگذشتگی دارد گفت : انقلاب اسلامی پدیده ای است که در فطرت ریشه دارد .

رئیس شورای فرهنگ عمومی بهاباد با بیان اینکه آمریکا دشمن شماره یک ماست افزود:جمهوری سلامی ایران چنان سوزشی برجان آمریکا انداخت که اگر ایران هزاران بمب و موشک نیز بر قلب آمریکا بزند چیزی از اقتدار و عزت ایران اسلامی کم نمیشود .

وی با اشاره به اینکه ستون اصلی سیاست آمریکا در منطقه از دیرباز فروریخته بود اظهارداشت : ملت عراق، ملت سوریه، ملت لبنان، ملت یمن، ملت بحرین و... در کنار هم یک جبهه متحد در برابر زیاده‌خواهی آمریکا تشکیل داده‌اند. مشروعیت حاکمان دست‌نشانده به طور کلی فروریخته است.

ابراهیمی بشکانی با بیان اینکه عزت کشور ما در طول این چهل سال بسیار ستودنی است و افتخار ما این است که 8 سال در برابر دشمنان ایستادگی کردیم و رزمندگان ما به دشمنان سیلی بزرگی زدند اففزود : امید است ریشه آمریکا در جهان کنده شود و عزت مسلمانان اجازه تهدید به آنان را ندهد.

امام جمعه بهاباد دهه فجر را فرصتی ارزشمند برای تبیین دستاوردهای عظیم نظام اسلامی دانست و افزود : گرامی داشت ایام ا... دهه فجر هرساله تجدید میثاق مردم با انقلاب و آرمان‌های بلند امام راحل (ره) و شهدای بزرگوار وعظیم الشان انقلاب بوده و این دهه برای ملت ما فراموش‌نشدنی است.

ابراهیمی بشکانی با اشاره به اینکه ملت ایران در سالروز پیروزی غرور آفرین انقلاب اسلامی پر شور تر از هر سال دیگری شرکت می کنند، بیان داشت: حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن امسال تجدید بیعتی دوباره با آرمان های انقلاب، امام راحل و مقام معظم رهبری است.

وی با بیان این که انقلاب اسلامی به ملت ایران عزت و عظمتی غیر قابل وصف داده است، خاطرنشان کرد: امروز ملت ایران در سایه نظام اسلامی به یک کشور قدرتمند در منطقه تبدیل شده است.

حجت الاسلام بشکانی با اشاره به این که یکی از مهم ترین دلایل عصبانیت دشمنان از انقلاب اسلامی را پیشرفت های خیره کننده این نظام در چهار دهه اخیر دانست و تصریح کرد: دشمنان نمی توانند ببیند که جمهوری اسلامی علیرغم همه این تهدید ها و تحریم های غرب این گونه در جهان نقش آفرینی می کند.

وی با بیان این که چهار دهه فعالیت دشمنان برای براندازی انقلاب همواره شکست خورده است، گفت: این مردم هوشیار و با بصیرت با اقتدار پشتیبان انقلاب و نظام اسلامی هستند و اجازه تحرک به دشمنان را نخواهند داد.

امام جمعه بهاباد بابیان اینکه عمر مفید انقلاب اسلامی عمر فطرت ماست افزود : انقلاب اسلامی، یک تحول فرهنگی عمیق و پهن‌دامنه بود که ما را از عالم فرهنگی تجددزده، به عالم فرهنگی الهی وارد کرد.

ابراهیمی بشکانی بااشاره به اینکه رهبر انقلاب در بندی از بیانیۀ گام دوم انقلاب، به این واقعیت اشاره کرده و برای نشان‌دادن وضعی که در آن قرار داشتیم، از تعبیر «نقطۀ صفر»، استفاده کرده‌اند.افزود : آری، جامعۀ ما در «نقطۀ صفر فرهنگی» قرار داشت و ما در اثر سیاست‌های سکولاریستی و غرب‌گرایانۀ حکومت پهلوی، از داشته‌ها و اندوخته‌های تاریخی خویش، تهی شده بودیم و می‌رفت که حقیرانه، به یکی از دنباله‌ها و زائده‌های تمدن غربی تبدیل شویم و «خویشتن فرهنگی»‌مان را به‌طورکلی، ببازیم، اما ناگهان، یک «چرخش انقلابی شگفت‌آور»، جهت حرکت را تغییر داد و جامعۀ ما را از سطوح نازل و سخیف فرهنگی و دورۀ تاریخی آغشته به تباهی‌های اخلاقی و سقوط معنوی، رها کرد و افق فرهنگی متفاوتی را پدید آورد.

انتهای پیام /

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار