افتتاح پانزده پروژه عمرانی شهر قدس دردهه فجر

شهرقدس (پانا) - رئیس شورای اسلامی شهرستان قدس گفت: حضور حداکثری و همه‌جانبه تمام اقشار و آحاد جامعه در انتخابات، امری ضروری است.

کد مطلب: ۱۰۰۷۸۲۹
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح پانزده پروژه عمرانی  شهر قدس دردهه فجر

ابوطالب آذربرا رئیس شورای اسلامی شهر قدس در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه عبادی سیاسی چهارم بهمن نود وهشت در مصلی نماز جمعه با اشاره به انتخابات پیش رو در اسفند ماه اظهار کرد: بنابر فرموده رهبری معظم انقلاب حضور حداکثری و همه‌جانبه تمام اقشار و آحاد جامعه امری ضروری است و با عنایت به مسائل و اتفاقات گذشته با یک انتخاب اصلح مجلس مطلوبی را در راستای پیشبرد اهداف مقدس انقلاب اسلامی تشکیل دهیم.

او در ادامه با اشاره به بخشی از اقدات صورت گرفته توسط شورای اسلامی دوره پنجم شهرقدس بیان کرد: یکی از اقدامات صورت از ابتدای فعالیت شورای دوره پنجم، اهتمام به هدایت بخش عمده بودجه عمرانی سالانه شهرقدس در مناطق کم‌برخوردار و بافت فرسوده بود و عدالت توزیعی با توجه سطح برخورداری محلات در بودجه شهر درنظر گرفته شود.

آذربرا گفت: در حوزه افزایش سرانه فضای سبز و ایجاد بوستان‌ها اقدام بزرگی در دوره پنجم شورای اسلامی صورت پذیرفت و در این حوزه رشد چشمگیر بیست و دو درصدی را شاهد بودیم که سرانه فضای سبز شهرقدس از ۶شش متر به ۹ متر افزایش یافت.

او ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات شاخص در حوزه افزایش سرانه‌های ورزشی شهرقدس، احداث مجموعه خانه کشتی شهرقدس که در غرب استان تهران بی‌نظیر است و قرار بر آن است که در آینده نزدیک مسابقات مختلف استانی و ملی و حتی مسابقات آسیایی در این سالن برگزار شود.

رئیس شورای اسلامی شهرستان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه مدیریت بحران عنوان کرد: پس از طی بحران‌هایی همچون وقوع زلزله و بارش شدید باران و برف مشاهده شد که امکانات موجود جوابگوی مشکلات احتمالی نخواهد بود که در اولین اقدام تجهیزات و ماشین‌آلات مورد نیاز مدیریت بحران تامین شود.

او با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه آسفالت معابر ادامه داد: در بخش آسفالت معابر شهرقدس اعتباری بالغ بر ۱۴۰ میلیارد ریال در سال جاری برای اجرای عملیات آسفالت در شهرقدس هزینه شد که بالغ بر ۵۵۰ خیابان و کوچه در سطح شهرقدس آسفالت شد.

رئیس شورای اسلامی شهرستان قدس اضافه کرد: با این حال شهرقدس به اعتبارات بیشتری در حوزه آسفالت معابر شهری نیاز دارد که حدود ۱۵۰ میلیارد تومان تخمین زده شده است که در حوزه ساماندهی معابر نیز اقداماتی همچون جدولگذاری و پیاده‌روسازی در حال انجام است تا شهرقدس لایق شهروندان عزیز آن باشد.

آذربرا بیان کرد: در حوزه فرهنگی نیز ۳ خانه فرهنگ در محلات جوادآباد، استقلال و شهرک عزیزی به جهت ارتقا سرانه فرهنگی احداث شد و سالن آمفی‌تئاتر فرهنگ و هنر مجموعه باغ ملی شهرقدس نیز با ظرفیت ۸۰۰ نفر به عنوان یکی از بزرگترین سالن‌های آمفی تئاتر غرب استان تهران به جهت برگزاری مراسمات و همایش‌های مختلف توسط شورای اسلامی دوره پنجم شهرقدس تکمیل شد.

وی ادامه داد: از جمله اقدامات فرهنگی صورت گرفته، تکمیل بنا یادمان شهدای گمنام در بوستان حضرت ولیعصر(عج) بود که به یک قرارگاه فرهنگی تبدیل شده است و در جوار آن موزه شهدای شهرقدس به جهت حفظ و نشر ارزش‌ها و آثار شهدای والامقام احداث و همچنین گلزار شهدای بهشت فاطمه(س) و آرامستان سرخ‌حصار بازسازی شد.

رئیس کمیسیون امور زیربنایی شورای اسلامی بیان داشت: تکمیل مصلی شهرقدس به همت و پیگیری امام جمعه محترم شهرستان از دیگر اقداماتی بود که با اختصاص اعتباراتی از سوی شورای اسلامی مصلی شهرستان به این نقطه رسیده است و البته با تکمیل آن شاهد مصلایی در خور شهروندان داشته باشیم.

آذربرا گفت: در حوزه ناوگان حمل و نقل عمومی شهرقدس در سال جاری برای اولین بار پس از تشکیل ناوگان اتوبوسرانی با اعتباری بیش از ۳۰ میلیارد ریال پانزده دستگاه اتوبوس جدید جایگزین و ده دستگاه اتوبوس بازسازی شد و در حوزه تاکسیرانی نیز تسهیلاتی به منظور بازسازی تاکسی‌ها درنظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: در دهه مبارک فجر پیش‌رو حدود ۱۵ پروژه عمرانی مختلف افتتاح خواهد شد که یکی از مهم‌ترین‌آن‌ها فاز اول بوستان آب و شن در کنار رودخانه آیرین که بوستان بسیار زیبایی است، خواهد بود و در برنامه‌های آینده و فازهای بعدی، احداث دریاچه مصنوعی نیز به منظور استفاده رفاهی و تفریحی شهروندان در دستور کار است.

رئیس شورای اسلامی شهرستان قدس بیان کرد: به همت مسوولان شهرستان قدس بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی شهرقدس تکمیل و به اتمام رسیده و در آینده نزدیک به همت نماینده مجلس، فرماندار شهرستان، امام جمعه شهر و اعضای شورای اسلامی به بهره‌برداری خواهد رسید و با افتتاح این بیمارستان بخشی از مشکلات حوزه درمانی و بهداشتی شهرقدس مرتفع خواهد شد.

خبرنگار: محمدجواد ماهر

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار