‌ استاندار لرستان خبر داد: مراحل نهایی تصویب منطقه ویژه اقتصادی خرم‌آباد

لرستان (پانا) استاندار لرستان جذب اعتبارات ملی را یکی از سیاست‌های اصلی استان عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۰۰۷۷۲۸
لینک کوتاه کپی شد
‌ استاندار لرستان خبر داد: مراحل نهایی تصویب منطقه ویژه اقتصادی خرم‌آباد

دکتر سید موسی خادمی امروز در جلسه شورای مدیریت برنامه‌ریزی و توسعه استان که در استانداری برگزار شد، با اشاره به بررسی آخرین وضعیت پروژه‌ها در مناطق سیل‌زده اظهار کرد: اکثر پروژه‌هایی که در مرحله اول تخصیص گرفته‌اند شروع شده و از پیشرفت فیزیکی مناسبی برخوردارند.

وی تصریح کردد: میانگین وزنی پیشرفت این پروژه‌ها نزدیک ۴۰ درصد است.

استاندار لرستان همچنین از اختصاص اعتبارات جدید به‌ویژه در حوزه کشاورزی و نوسازی خبر داد و خاطرنشان کرد: موافقت‌نامه و پیمانکار این پروژه‌ها مشخص شده که میانگین وزنی پیشرفت‌شان ۲۷ درصد است. نزدیک ۵۰ درصد وزن پروژه‌ها را این طرح‌های جدید تشکیل می‌دهد بنابراین تا حدودی معقول است.

خادمی اضافه کرد: تعداد معدودی از پروژه‌ها مشکلات اجتماعی و یا قانونی دارند که در این جلسه بررسی و حل شدند تا پروژه‌های زیربنایی مربوط به سیل به نتیجه برسند.

وی به موضوع جذب اعتبارات از مرکز به عنوان یکی از سیاست‌های اصلی استان اشاره کرد و افزود: حدود ۸۵ درصد اعتبارات کشور به‌عنوان ردیف‌های متفرقه در اختیار وزارتخانه‌ها است از این‌رو نزدیک به ۲۴۰ هزار میلیارد ریال در این ردیف‌های متفرقه پول وجود دارد که عدد بسیار بالایی بوده لذا تلاش برای جذب اعتبارات متفرقه توسط مدیران امری واجب است.

استاندار لرستان ادامه داد: با توجه به اینکه جمعیت استان نزدیک دو دهم درصد است سهم ۵ درصدی برای خود قائل شده‌ایم، لذا بر این اساس مدیران ارزیابی می‌شوند و کسانی که نتوانسته‌اند اعتبار خوبی جذب کنند تذکرات لازم در این جلسه به آنان داده شد.

خادمی به موضوع منطقه ویژه اقتصادی خرم‌آباد اشاره و خاطرنشان کرد: این طرح مراحل نهایی تصویب را طی کرده و در نظر داریم کارخانه پارسیلون خرم‌آباد را که از صنایع اولیه این شهرستان بوده از طریق تبدیل به منطقه ویژه اقتصادی مجدد احیا کنیم.

وی در پایان راه‌اندازی پرواز خرم‌آباد به مشهد را برای استان بسیار ضروری دانست و گفت: مردم و مسئولین نیاز است از این فرصت استفاده کنند تا مقدمات راه‌اندازی پروازهای بعدی نیز با جدیت بیشتری در دستور کار قرار گیرد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار