بارش برف در بروجرد

نعمتی که با سوء مدیریت در بروجرد به چالش تبدیل شد

لرستان(پانا) - بارش برف که از روز گذشته در بروجرد شروع به باریدن کرد به دلیل برخی سوء مدیریتها و کمبود امکانات به چالشی برای مردم تبدیل شد.

کد مطلب: ۱۰۰۷۷۱۰
لینک کوتاه کپی شد
نعمتی که با سوء مدیریت در بروجرد به چالش تبدیل شد

بارش برف موجب شد تا مردم بروجرد در شهر و روستا شب گذشته شبی سخت را پشت سر بگدارند.
برغم هشدارهای هواشناسی مبنی بر بارش برف سنگین متاسفانه هیچگونه تدابیری در شهرستان بروجرد برای مواجه با آن نشده بود و ستاد مدیریت بحران بروجرد با بی تفاوتی از مقابل این هشدارها عبور کرد.
بارش شدید برف غروب چهارشنبه و عدم مداخله به موقع ستاد عملیات زمستانی شهرداری و راهداری و دیگر دستگاههای امدادی و خدماتی ، شهروندان را ساعت ها در پشت انبوهی از خودروهای گیر کرده در برف در سرمای شدید منتظر گذاشت.

اکیپهای راهداری برای بازگشایی محورهای اصلی مثل همیشه فعالیت شبانه روزی داشتند اما این برف سنگین با تاریک شدن هوا و قطع سرتاسری برق و عدم دسترسی به خدمات شهری ، رفت و آمد و زندگی مردم را از غروب به کلی مختل کرد.
وخامت اوضاع شهر بروجرد به حدی بود که عده ای از مردم که به اتفاق خاتواده برای شادی فرزندان به جاده دانشگاه برای برف بازی رفته بودند هنگام بازگشت از ساعت پنج غروب تا پاسی از شب در این محور گرفتار شوند و هیچ دستگاه امدادی و تجهیزاتی به داد انها نرسید .

بسیاری از مردم در داخل شهر به دلیل عدم برف روبی به موقع به ناچار خودروهای خود را کنار خیابان رها کرده و مسیر رسیدمن به منزل را پای پیاده طی کردند.

شدت بارش و عدم توجه به موقع به برف روبی معابر و خیابانها در داخل شهر موجب شد تا مردم به دلیل لغزندگی خیابان شاهد تصادف ، قطع سرتاسری برق ، مصدود شدن خیابان ها و معابر شهری باشند و علت همه این مسایل را به خاطر ۳۰ سانت برف عدم مدیریت صحیح شهرداری و نبود شهردار در شهر می دانستند.

قطع برق در شب گدشته به دلیل شکسته شدن شاخه های درختان موجب شد تا اعلب شهروندان در تاریکی مانده و به دلیل برخوردار بودن از دستگاه گرم کننده پکیج برغم تلاش اداره برق شب سردی را پشت سر بگذارند.

در چنین شرایطی که شهروندان نیاز به دریافت امداد فوری از طرف تیم های عملیاتی حین بحران را داشتند متاسفانه امداد خیلی دیر صورت گرفت و مردم خود با دست خالی به کمک هم شتافتند در صورتی که این وظیفه کارکنان ستاد عملیات زمستانی شهرداری و در راس آنها ستاد مدیریت بحران است که اساس تشکیل آن ورود به موقع در مواقعی چون بارش های سنگین برف و کنترل وضعیت بوجود آمده جهت کاهش و پیشگیری از حوادث احتمالی است که هیچوقت به نحو مطلوب به آن عمل نشده است.

مردم مثل همیشه خود دست به دست هم دادند و در کنار نیروهای خدمات شهرداری با تجهیزات اندک برف روبی کردند .

مدیر امور برق بروجرد علت قطع برق در داخل شهر را شکستن شاخه های درختان عنوان کرد و گفت: هر کجا درختان به خوبی هرس نشده بودند مشکل قطع برق ایجاد شد.

محمد علی خسروی علت عدم صحیح هرس درختان را انتقاد و مخالفت شهرداری به خاطر هرس عنوان کرد .

وی گفت : برف خسارت چندانی به شبکه برق وارد نکرده و با توجه به شدت بارش در روستاها و گردنه ها هیچگونه خاموشی در این مناطق نبوده تنها به دلیل شکستن درختان نقاط مختلفی از شهر مانند شهرکها با خاموشی همراه بودند که تا ساعت حدود سه بامداد مشکل برطرف شد.

به گزارش پانا،معاون عمرانی فرمانداری بروجرد اعلام می کند با تلاش شبانه روزی نیروهای راهداری، هلال احمر و شهرداری تمامی راههای اصلی شهرستان بروجرد بازگشایی شد.

مسعود فلاح افزود : بارش برف سنگین باعث مشکلاتی در تردد خودروها در سطح شهر بروجرد شد که با انجام عملیات برف روبی و نمک پاشی هم اکنون تردد در خیابان های اصلی شهر و شهرک های اطراف در جریان است.

با توجه به حجم بالای بارش برف از شهروندان تقاضا داریم با برف روبی اطراف منزل و محل کسب و کار خود در پیاده روها شهرداری را در این مورد یاری نمایند و با تکاندن برف درختان از شکستگی شاخه آنان جلوگیری کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار