مدیرعامل آب منطقه ای یزد:

خواستار برخورد جدی قوه قضائیه با متعرضان خط انتقال آب یزد هستیم

یزد(پانا)- مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد خواستار برخورد جدی قوه قضائیه با متعرضا خط انتقال آب استان یزد شد.

کد مطلب: ۱۰۰۷۶۸۸
لینک کوتاه کپی شد
خواستار برخورد جدی قوه قضائیه با متعرضان خط انتقال آب یزد هستیم

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی جوادیان زاده، عصر پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان یزد که با حضور رئیس قوه قضائیه برگزار شد، اظهار داشت: حفر بی رویه چاه‌های عمیق و یورش چاه‌های عمیق، چهره‌های فرهنگ مشعشع قنات و قنوت و قناعت را خراش‌های جدی داده اما همچنان معتقدیم با فرهنگ یزد می‌توان کشوری را ساخت.

وی افزود: یزد ظرفیت‌های بسیار داد، بخشی از آن از انرژی خورشیدی قوی برخوردار است و در بخشی دیگر، فرهنگ اصیل کار و تلاش و در بخشی دیگر میراث فرهنگی و سازه‌های تاریخی بسیار است و گرچه استان یزد در سالهای اخیر پیشرفت‌های شگرفی داشته و کشاورز یزدی با سامانه‌های گلخانه‌ای بیشترین تولید را به کشور هدیه داده و گرچه پنج درصد آب مصرفی یزد در بخش صنعت مصرف می‌شود و گرچه سرانه مصرف یزد ۱۴۹ لیتر است و یزد از استان‌های نمونه در فرهنگ مصرف است، اما هنوز یک نگرانی بزرگ برای هر شهروند یزدی وجود دارد و آن کمبود آب است.

جوادیان زاده ادامه داد: نگرانی از آینده بی آب، نگرانی جدی و بجا است، سهم یزدی از آب‌های تجدیدپذیر بسیار اندک است که جای نگرانی دارد و ماجرا از آنجا نگران کننده تر می‌شود که ۹۰ درصد این سهم را آب‌های شور و لب شور که برای شرب مناسب نیست، تشکیل می‌دهد.

وی عنوان کرد: یزد در زمینه کمیت و کیفیت آب شرب وابسته به خارج از استان است و به همین دلیل است که ۵۰ درصد آب شرب یزد از سرچشمه‌های کارون تأمین می‌شود.

مدیرعامل آب منطقه‌ای یزد ادامه داد: تعرضات گاه و بیگاه بر خط انتقال آب یزد ۲۶ بار طی ۹ ماه، درد دیگری است که به درد نگرانی از آب شرب باید اضافه کرد.

وی با اشاره به اینکه قانون معادن را انفال و عمومی می‌داند، افزود: دریا، دریاچه‌ها و رودخانه‌ها نیز جزو انفال معرفی شده‌اند در حالی که در برخورد با استان یزد این مهم مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

جوادیان زاده از رئیس قوه قضائیه خواست: دستور فرمائید همه راهکارهای برخورد با متخلفان در عرصه تأمین آب یزد به کار گرفته شود و با متعرضان به خط انتقال آب که گاه و بیگاه با استفاده از فضای ملتهبی که دشمنان ایجاد می‌کنند به نام کشاورز، به اموال عمومی و خط انتقال آب خسارت وارد می‌کنند، برخورد شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار