استاندار : توسعه گردشگری یزد به همکاری قوه قضاییه نیاز دارد

یزد(پانا)- استاندار یزد گفت: توسعه صنعت مهم گردشگری به خاطر ظرفیت‌های خوب فرهنگی و تاریخی این استان به همکاری همه مسوولان به خصوص قوه قضاییه نیاز دارد.

کد مطلب: ۱۰۰۷۶۸۶
لینک کوتاه کپی شد
استاندار : توسعه گردشگری یزد به همکاری قوه قضاییه نیاز دارد

به نقل از ایرنا محمدعلی طالبی عصر پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان که با حضور رییس قوه قضاییه برگزار شد افزود: دستگاه قضایی کشور به خوبی به ظرفیت‌های یزد در بعد گردشگری آگاه است ، امیدواریم روز به روز با حمایت همگان شاهد توسعه این صنعت باشیم .

وی ادامه داد: راهبردی که هم‌اکنون در توسعه استان دنبال می‌شود موضوع مهم الگوی حکمرانی خوب هست و این راهبرد بر شاخص‌هایی که به مسوولیت‌های قوه قضاییه مرتبط است همانند پاسخگویی و مبارزه با فساد مرتبط است.

این مسوول سیاسی استان اظهارداشت: از مشکلات منطقه می‌توان به مساله مهاجرت اشاره کرد و سومین استان مهاجرپذیر کشور هستیم که علاوه بر تبعات اقتصادی موجب آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی شده است.

طالبی تصریح کرد: مهاجرت شهروندان خارجی معضل بزرگی است است که تبعات امنیتی، فرهنگی و اجتماعی بسیاری به دنبال داشته و در این زمینه با برخی محدودیت‌ها و خلاءهای قانونی مواجه هستیم به خصوص قاچاق شهروندان خارجی که برای مقابله با این پدیده باید اقدام کرد.

استاندار یزد گفت: در موضوع به کارگیری اتباع بیگانه قوانین موجود بازدارنده نیست و نه تنها از تعداد افراد غیرمجاز در استان کاسته نشده است بلکه شواهد نشان دهنده افزایش روزافزون آنهاست.

طالبی ادامه داد: در مبحث اشتغال، شاهد آمار بیکار در چند سال اخیر هستیم که بخشی از آن ناشی از مهاجرت است و بخشی هم از تغییر درخواست افراد جویای کار است به نحوی که در زمینه بیکاری زنان ، بالاترین نرخ بیکاری در کشور داریم.

وی گفت: توجه به حوزه نوآوری و فناوری به خاطر وجود زیرساخت‌های خوب و اقتصاد دانش بنیان از جمله برنامه‌های مهمی است که در استان پیگیری می‌شود و تاکنون اقدام های خوبی صورت گرفته است .

این مسوول اظهارداشت: با وجود تمام این ظرفیت‌ها مسائل، مشکلات و کمبودهایی نیز در این استان وجود دارد و نیازمند دمیدن روح تازه ای است برای اینکه بتواند به حیات خود ادامه دهد.

طالبی یادآور شد: در موضوع بحث آب با محدودیت‌های بسیاری مواجه هستیم و ۵۰ درصد نیاز آبی از حوزه بیرون از استان تامین می‌شود و برای بقیه نیاز استان با محدودیت مواجه هستیم .

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی رییس دستگاه قضا امروز در صدر یک هیات عالی رتبه قضایی برای بررسی مسائل و مشکلات نهادهای زیرمجموعه این نهاد به یزد سفر کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار