امام جمعه یزد: توسعه گردشگری با رعایت اصالت فرهنگی لحاظ شود

یزد(پانا)- نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه یزد گفت: توسعه صنعت گردشگری و بهره‌گیری از ظرفیت‌های فرهنگی و اجتماعی آن در رونق تولید و اشتغال بسیار ضروری است که باید با رعایت اصالت فرهنگی استان که به دارالعباده بودن معروف است، صورت گیرد .

کد مطلب: ۱۰۰۷۶۸۰
لینک کوتاه کپی شد
امام جمعه یزد: توسعه گردشگری با رعایت اصالت فرهنگی لحاظ شود

آیت‌الله محمد رضا ناصری یزدی عصر پنجشنبه در جلسه شورای اداری که با حضور رییس قوه قضاییه در سالن شهید بهشتی دادگستری یزد برگزار شد افزود: توسعه گردشگری ضروری است ولی باید مسائل فرهنگی و دینی فراموش نشود.

وی یاد و خاطره شهدای جبهه مقاومت را گرامی داشت و ادامه داد: مردم در شهادت سلیمانی نشان دادند که دین، اعتقادات و اخلاص نزد خدا ارزشی بالاتر از همه سرمایه‌های مادی دارد و خداوند به مردان مخلص چقدر عنایت می‌کند.

به گزارش ایرنا امام جمعه یزد تاکید کرد: افرادی که در راه دین و ارزش‌های الهی و انقلابی حرکت کنند و دین را فدای دنیا نکنند و خود را فدای دین، خدا و ولایت کنند، حضرت حق به آنها عزت و افتخار می‌دهد.

ناصری یزدی با اشاره به اینکه ِیزد، جوانان با استعدادی دارد و از نظر علمی و دینی سوابق خوبی هم دارند و در بخش های مختلف ، ظرفیت رشد بسیار بالایی در استان وجود دارد اما باید از استعدادهای آنها در مسیر تقویت دین استفاده شود.

وی از اینکه برخی استادان دانشگاه زمینه را برای فرار مغزها فراهم و جوانان را به مهاجرت تشویق می‌کنند انتقاد کرد و اظهار داشت: نگاه تک بعدی به مسائل صحح نیست و باید نگاه ویژه به مسائل دینی، فرهنگی و معنوی را مدنظر قرار داد.

نماینده ولی فقیه در استان به مساله کمبود آب در یزد اشاره کرد و گفت: عزیزان ما در اصفهان معتقدند که آب زاینده رود منحصر به این استان است و نباید از آن خارج شود و از نظر شرعی به یزد ایراد وارد می‌کنند اما زمانی که شیخ بهایی تقسیم و برنامه‌ریزی در مورد آب کرده بود، شرایط فرق داشت با اینکه آبی که به یزد می‌رسد، آبی است که کارون به این استان می‌آید ، بنابراین شبهه‌ای که وارد شده موضوعی نیست که بتوان به آن استناد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی رییس دستگاه قضا امروز در صدر یک هیات عالی رتبه قضایی برای بررسی مسائل و مشکلات نهادهای زیرمجموعه این نهاد به یزد سفر کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار