رییس‌ کل دادگستری: یزد، سومین استان مهاجرپذیر کشور است

یزد(پانا)-رییس‌کل دادگستری یزد گفت: این استان به دلیل فعالیت واحدهای مختلف تولیدی، صنعتی و بازار کار مناسب بعد از تهران و البرز سومین منطقه مهاجرپذیر کشور است.

کد مطلب: ۱۰۰۷۶۶۶
لینک کوتاه کپی شد
رییس‌ کل دادگستری: یزد، سومین استان مهاجرپذیر کشور است

به گزارش ایرنا غلامعلی دهشیری عصر پنجشنبه در دیدار جمعی از قضات و کارکنان دادگستری با رییس قوه قضائیه افزود: همین موضوع و صنعتی بودن یزد ، ضرورت رسیدگی به مسائل فرهنگی و برنامه‌ریزی برای پیشگیری از آسیب‌های فرهنگی را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: باید همه اجزای قوه قضاییه در گام دوم انقلاب از کارکرد عمده منازعات به رویکرد حکیم جامعه دست یابیم و در این رویکرد هدف آن است که دادگستری از کارکرد انتحاری در برابر جرایم و دعاوی به جایگاه کنترل جرایم و میل به سلامت حداکثری جامعه ارتقا یابد.

این مسوول قضایی استان حضور بی رویه اتباع خارجی را از دیگر چالش‌های حوزه قضایی برشمرد و افزود: حضور آنها علاوه بر تأثیر در فرهنگ و بهداشت عمومی، موجب وجود جرایمی نظیر موادمخدر، قتل و جرایم خشن شده است.

وی، آسیب نوپدید فضای مجازی به دلیل ضریب نفوذ بالای اینترنت را از دیگر معضلات حوزه قضایی استان برشمرد و گفت: رشد حاشیه نشینی به دلیل مهاجرت روستاییان و مشکلات مالی کارگران به دلیل معوقات از جمله عواملی است که بر عملکرد دستگاه قضایی به طور مستقیم و غیرمستقیم اثرگزار است.

همچنین بازرس کل یزد با اشاره به درخواست‌های دستگاه قضایی استان گفت: انتقال زندان مرکزی یزد به خارج از شهر از مطالبات مردم و دستگاه قضایی است.

حجت الاسلام اکبر طالبی با اشاره به مسائل و درخواست‌های دادگستری افزود: ساختمان کانون اصلاح و تربیت بعد از ۱۰ سال هنوز تکمیل نشده است، امیدواریم برای تسریع در روند احداث اقدام شود.

وی ، انتقال زندان مرکزی یزد به خارج از شهر، تأمین خودروی استاندارد اعزام زندانیان به مراکز درمانی و قضایی و احداث ساختمان دادگستری در برخی شهرستان‌ها را از دیگر نیازهای قضایی استان برشمرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی امروز در صدر یک هیات عالی رتبه قضایی به یزد سفر کرد و از نزدیک مسائل و مشکلات مجموعه دستگاه قضایی استان را مورد بررسی قرار داد..

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار