دادستان انتظامی قضات: رویکرد قوه قضاییه کاهش پرونده‌های کیفری است

یزد(پانا)- دادستان انتظامی قضات گفت: رویکرد قوه قضاییه کاهش پرونده‌های کیفری و تقویت نهادهای صلح و سازش و اصلاح قانون شورای حل اختلاف برای رفع مشکلات و اختلافات در این ارتباط است .

کد مطلب: ۱۰۰۷۶۶۵
لینک کوتاه کپی شد
دادستان انتظامی قضات: رویکرد قوه قضاییه کاهش پرونده‌های کیفری است

به نقل از ایرنا حجت الاسلام محمد موحدی آزاد روز پنجشنبه در نشست شورای اداری میبد افزود: شورای حل اختلاف باید از حالت قضاوتی خارج شود ، این شورا نباید صادرکننده رای باشد بلکه باید مرجعی برای برقراری صلح و سازش باشد تا به خاطر اختلافات جزیی درگیر پرونده های قضایی نشوند.

وی ادامه داد : همچنین بر این اساس قضات مکلف شدند برای پرونده‌های تجدید نظر وقت رسیدگی بگذارند با توجه به اینکه ضرورتی برای تعیین وقت برای بسیاری از پرونده های تجدید نظر نمی‌باشد.

موحدی آزاد ادامه داد: سه استان کشور وضعیت بحرانی داشت و وقت رسیدگی پرونده‌ها تا یک هزار و ۴۰۰ ماه نیز رسیده‌ بود که با رسیدگی و توجهی که شد در حال حاضر به ۲ تا سه ماه کاهش پیدا کرده‌است.

دادستان انتظامی قضات کشور در ادامه به افزایش کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها و تعداد واحدهای قضایی به عنوان دیگر برنامه‌ها و عملکردهای قوه قضاییه اشاره کرد و همچنین حمایت از فعالان اقتصادی و صاحبان حرفه‌ها و کارآفرینان را یادآور شد که قوه قضاییه مورد توجه خود قرار داده‌ است.

وی در ادامه پرونده فروش کارخانه ماشین‌سازی تبریز را مایه ننگ برای کشور در حوزه واگذاری‌ها عنوان کرد و. گفت : خریدار بدون داشتن علم و سواد کارخانه‌داری با فروش ارز در بازار آزاد ماشین سازی تبریز را خریده‌ است.

این مقام قضایی گفت : از اقدامات قوه قضاییه دفاع از حقوق عامه و جلوگیری از معاملاتی است که خیانت آگاهانه به مملکت را در خود دارند و به هیچ عنوان به افراد خیانتکار اجازه داده نمی‌شود که نظام را به شکست بکشانند.

وی پیگیری فعالیت های فرهنگی و مبارزه با فساد ، افزایش آگاهی حقوقی مردم با اعلام آمادگی حقوقدانان برای پیگیری این موضوع را از دیگر اقدامات و برنامه های دستگاه قضا بر شمرد که در دستور کار است.

موحدی آزاد همچنین اظهار داشت : در زمانی زندگی می‌کنیم که شرایط خدمت رسانی فراهم شده است و هیچ منعی برای خدمت رسانی به مردم در هیچ بخشی وجود ندارد.

همچنین نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی گفت: تعامل سازنده بین مدیران قضایی شهرستان میبد با مجموعه ها و دستگاهه‌های اجرایی وجه تمایز این شهرستان با دیگر مناطق استان یزد است.

کمال دهقانی فیروزآبادی افزود: تعامل قوه‌های مقننه ، قضاییه و مجریه خیر و برکتی است که می تواند شامل حال مردم شود.

وی در ادامه با برشمردن ویژگی های شهر میبد که منطقه صنعتی است به موضوع مهاجرت معکوس به عنوان معضل شهرستان اشاره کرد.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت : صنعتی شدن شهر شرایطی را برای اشتغال مردمی که در کشورهای عربی کار می‌کردند فراهم کرده‌ است اما مهاجرت معکوس و حضور اتباع بیگانه که عمدتا افغان هستند چالشی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی همچنین از بنیاد صیانت از خانواده به عنوان یک عملکرد جدید و پایه گذاری شده برای کاهش طلاق در میبد یاد کرد.

امام جمعه موقت میبد نیز گفت: این شهر منطقه ای زنده در دفاع از انقلاب و ارزش‌ها و همچنین شهری علمی ، حوزوی ، دانشگاهی و صنعتی و در عین حال مهاجر پذیر است.

حجت الاسلام حسنی به یک سری معضلات در شهر اشاره کرد و افزود: رفع این معضل‌ها و مشکلات خدمتگذاری بهتر به مردم را از سوی دستگاه قضایی این شهرستان در پی خواهد داشت.

فرماندار میبد نیز گفت: با توجه به انسجام خوبی که در شهرستان وجود دارد کمترین حاشیه را با وجود یک سری مشکلات اقتصادی شاهد هستیم.

حسین فلاح در ادامه مورد توجه قرار دادن حدود ثبتی و سیاسی در ضلع شمالی بین ۲ شهرستان میبد و اردکان و رسیدگی به مشکل کارخانه فولاد را خواستار شد.

وی اجرای طرح مدیریت مهاجران برای اولین بار در کشور در این شهرستان و کدگذاری و شناسایی اتباع خارجی با هدف تسهیل در امر تحصیل فرزندان آنها و ...را نیز ذکر کرد.

رییس دادگستری میبد هم به مشکلات و مسائل مرتبط به ساختمان دادگستری که در مرکز شهر قرار دارد و تجمیع واحدهای مرتبط به دادگستری در یک مکان اشاره کرد که البته تامین اعتبار هم نیاز دارد.

علیرضا حسین بیگی راه اندازی ابلاغ الکترونیکی به مردم و انجام کارجهادی در حوزه پیشگیری و کاهش پرونده های ورودی را نیز یادآور شد.

مرکز شهرستان ۱۰۵هزار نفری میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.

همزمان باسفر یک روزه حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی ریییس دستگاه قضا به یزد ۱۷ هیات به مناطق مختلف استان اعزام شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار